• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spanning en luchtspleet magneetpoelie aircopomp

Hallo

Weet iemand wat de spanning moet zijn aan de magneetpoelie van de aircopomp van een Senator en/of Monza.

Moet dit gewoon 12 Volt zijn !?

De luchtspleet van de koppeling is 2 tot 3mm, kan het zijn dat dit net te groot is om deze aan te trekken?

Hoeveel gram koudemiddel hoort er op het aircosysteem te zitten?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet<

Erik

De luchtspleet is bijgesteld.

Was simpel, van aircobedrijf in de buurt een stelsetje geleend en kon zo de schijf makkelijk dichterbij draaien (Half uurtje werk &gt; Pomp hoefde niet gedemonteerd te worden)

De spanning is inderdaad 12-Volt

Koelmiddelvulling moet bij R12 1100 gram zijn en met retrofit met R134A moet je dit vermenigvuldigen met 0,7 dus +/- 800gram

Werkt nu weer alleen blijft in en uitschakelen zie ander Topic "Airco Senator-A2 werking

Bedankt voor jullie reacties

Terug
Naar boven