• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spanning vraag en advies as gezocht

champo

Post vaak
Dag heren,

Mijn spanningsmeter, in de tellerbak, gaat al tekeer sinds ik de wagen heb. Maar het viel mij laatst op dat de lampen ook gewoon flikkeren. De accu zelf is inmiddels een jaar of 3 en ik heb hem altijd op de lader gehad als de wagen langer stilstaat. Verder nooit problemen gehad met starten of wat dan ook(behalve toen de startmotor kuren gaf dan).

Gister heb ik mijn milti-meter maar eens aan de polen van de accu gehangen. Bij de motor uit geeft de accu gewoon ergens in de 12. Maar als de motor draait, meet ik 14.8 en tot ver over de 15v. Is dit niet wat teveel van het goede?

As vraagje:

Ik wil een nieuwe tussenas maken, want de huidige blijft problemen geven. Hoop gerammel en ik ben inmiddels 2 hanglagers en hardieschijven verder. Nu heb al een tijdje een as staan en het stuk van de bak naar het hanglager moet aangepast worden.

De aansluiting aan de bak is een soort kraaienpoot waar 3 bouten doorheen gaan, met in het midden een soort centreer uitstulpsel. Hiervoor ga ik dus nog een keer opzoek naar een as met zo'n aansluiting. Ik wil namelijk niet mijn huidige as versnijden. Want als het mis gaat, is mijn auto immobiel. Dit is lastig aangezien ik het meeste werk bij mijn werkgever moet doen.

De grootste vraag: Nu zit de hardieschijf direct op de bak, en as die ik nu heb, heeft hem net na of voor het hanglager zitten. Is het het beste om dan 2 schijven te monteren, of de as direct op de bak te schroeven? Dit ivm de lengte van de as

Auto info:

Opel Monze 3.0se met 4trap automaat met sportstand.

Ik hoop dat ik zo genoeg info heb gegeven en dat jullie mij kunnen/willen helpen met goed advies.

groeten

Eric

Terug
Naar boven