• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spanningsstabilisator: hoe maak ik hem zelf

mha als je er 10 gemaakt heb dan heb jij ze ook vlotter klaar :D

maargoed, ik heb er hier nog een x aantal liggen van die blokjes,

maar nog geen zin ze om te bouwen...

dat gebeurt vaak op het laatste moment... :angel

Als je dan goed nadenkt is 20 euro nog niet echt duur. Als je er 45min mee bezig bent :)

Ik heb ook nog een apparte, heb hier een stuk of 5 van, hier zit een verstelbare potmeter in.

R0010613.jpg

R0010614.jpg

R0010615.jpg

R0010619.jpg

Ik blijf erbij dat een hobbie leuk moet blijven. En als ze dan 20 euro gaan vragen voor 45 min werk, vind ik dat toch wel afzetterij.

Dan vind ik 10 euro een veel vriendelijker en leuker bedrag.

Maar zou je me wel eens de weestand van die pot meter door kunnen meten? Ben ik wel eens benieuwd naar.

origineel gepost door Freestyler

Ik blijf erbij dat een hobbie leuk moet blijven. En als ze dan 20 euro gaan vragen voor 45 min werk, vind ik dat toch wel afzetterij.

Dan vind ik 10 euro een veel vriendelijker en leuker bedrag.

Maar zou je me wel eens de weestand van die pot meter door kunnen meten? Ben ik wel eens benieuwd naar.

een POTmeter is wel leuk maar die koolstofbanen branden ook in..

dan zou mijn voorkeur naar een "vaste" unit gaan:)

nog een vraagje over de originele en de moderne na-maak:

de ingangsspanning fluctueerd nogal eens, als je motor loopt is de spanning al snel 14V en als hij niet loopt 12V

Geeft de originele altijd 10V af? en deze na-maak?

de namaak geeft idd constant 10V af. Het overige voltage wordt omgezet in warmte, vandaar ook die verbinding met de behuizing icm geleidingspasta.

Als je de transistor opzoekt, staat hij ook te boek als spanningsregelaar.

De orginele zouden dat ook moeten doen. Vandaar dat daar een bimetaal met spoel in zit.

grrr kijk ik net op de meters van de manta motorkoud en accu leeg. de rest werkt wel. grrr..... kan weer op me rug gaan liggen denk ik.

check voor de gein eens de printbanen achterop je dash. Accu meter werkt namelijk los van de rest (rechtstreeks op de accu)

HALLO mijn probleem is opgelost -heb dus de spanningssta- vervangen deze was naar de eeuwige jachtvelden alsook de vlotter van de benzinetank deze gaf verkeerde waarden bij doormeten dus aan allen heel hartelijk bedankt voor de hulp :D king:

origineel gepost door Freestyler

check voor de gein eens de printbanen achterop je dash. Accu meter werkt namelijk los van de rest (rechtstreeks op de accu)

ik bedoelde de tank ik heb namelijk geen accu meter in me manta a maar zal voor de zoveelste x het spul weer los halen.

idd. zal morgen eens kijken. maar is gewoon tijdens het rijden gebeurt of tijdens het starten ik heb de auto warm weggezet zo'n 10 a 15 minuten stap ik weer in ik rij weg en vlak bij huis kijk ik eens naar me meters en die staan beide op 0 mooi links in de hoek. dus draadbreuk kan maar wel erg toevallig. zit de verlichting van je dashboard ook aangesloten op de spanningstabilisator?

nieuwe regelaar nodig 20 euro:jerry:jerry

idd zelf makkelijk te maken,maar heb nu weer 3 originele op voorraad,tja zijn van die dingen die je altijd weg geeft:P he lenn0

Terug
Naar boven