• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spatkappen (?) achterste wielkasten, noodzakelijk?

InjectTheVenom

Woont hier bijna
Die kleine kapjes die tegen de dorpel aan zitten zegmaar in de achterste wielkasten, zijn deze bedoeld om dat gedeelte van de wielkast tegen opspattende steentjes en vuil te beschermen en zijn ze echt noodzakelijk of kunnen ze weg gelaten worden en de gaten die achterblijven dicht gelast?

@Patrick24 wrote:Bij mij heb ik ze weg gelaten en de gaten dicht gemaakt.

Kan er ook geen vuil achter blijven

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken maar als die dingen nou echt een nuttig doel dienden.... heb de plaatwerker die toevallig met de rechter kant bezig was al gezegd dat hij het wat mij betreft dicht mag maken zodat er inderdaad geen vuil achter blijft king:

@Patrick24 wrote:Bij mij heb ik ze weg gelaten en de gaten dicht gemaakt.

Kan er ook geen vuil achter blijven

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken maar als die dingen nou echt een nuttig doel dienden.... heb de plaatwerker die toevallig met de rechter kant bezig was al gezegd dat hij het wat mij betreft dicht mag maken zodat er inderdaad geen vuil achter blijft king:

Toen ik dus bezig was met mijn Calibra.

En mijn plaatwerker haalde die kappen er af zat er dus al beginnende roestvorming

Toen ik dus bezig was met mijn Calibra.

En mijn plaatwerker haalde die kappen er af zat er dus al beginnende roestvorming

Terug
Naar boven