• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spatlappen monteren, voor en achter, hoe?

Rottentweetie

Post weinig
Beste mensen,

Wie kan mij vertellen hoe ik spatlappen van Opel Kadett E moet monteren, voor zowel voor als achter?

Volgens mij is het heel simpel, maar toch snap ik het niet :p

Groeten,

Kevin

Hey Kevin,

Heb je aan een paar foto's genoeg ?

Heb je de bevestigingsmaterialen erbij ?

Die van voren hangen aan de Kadett, die van achter liggen bij mij op de werkbank.

Ben vandaag bezig geweest om de achterste wielkasten te tectyleren dus moesten deze eraf.

Groet, Rik ;)

Hey Kevin,

Heb je aan een paar foto's genoeg ?

Heb je de bevestigingsmaterialen erbij ?

Die van voren hangen aan de Kadett, die van achter liggen bij mij op de werkbank.

Ben vandaag bezig geweest om de achterste wielkasten te tectyleren dus moesten deze eraf.

Groet, Rik ;)

De foto's:

23kb6lh.jpg

xapfnd.jpg

2pttlox.jpg

25qrpnc.jpg

Ik hoop dat dit duidelijk is voor je !

Groet, Rik ;)

Kijk! Daar heb ik wel wat aan denk ik!

Ik geloof wel dat ik alle bevestigingsmaterialen heb. Tenminste, ik heb dat ronde klemmetje aan de bovenkant van de lappen, maar voor de rest niks.. Moet ik nog meer hebben?? En anders fabriceer ik zelf wel wat ;)

Ik heb nu nachtdienst, dus na mijn nachtdienst ff paar uurtjes slapen en dan ga ik het meteen proberen! Ik denk dat het zeker wel gaaf zal staan! Zal foto's wanneer ze klaar zijn.

Kijk! Daar heb ik wel wat aan denk ik!

Ik geloof wel dat ik alle bevestigingsmaterialen heb. Tenminste, ik heb dat ronde klemmetje aan de bovenkant van de lappen, maar voor de rest niks.. Moet ik nog meer hebben?? En anders fabriceer ik zelf wel wat ;)

Ik heb nu nachtdienst, dus na mijn nachtdienst ff paar uurtjes slapen en dan ga ik het meteen proberen! Ik denk dat het zeker wel gaaf zal staan! Zal foto's wanneer ze klaar zijn.

Hey Kevin,

Ik heb een foto gemaakt van de klemmetjes die bij de spatlappen ACHTER horen:

Deze zijn gemakkelijk om erbij te hebben.

Horen er trouwens ook bij.

2n17u4o.jpg

Groet, Rik ;)

Hey Kevin,

Ik heb een foto gemaakt van de klemmetjes die bij de spatlappen ACHTER horen:

Deze zijn gemakkelijk om erbij te hebben.

Horen er trouwens ook bij.

2n17u4o.jpg

Groet, Rik ;)

Kevin,

de voorste spatlappen zitten met een soort S vormige klemmetjes vast.

Deze hebbeb twee weerhaakjes en die blijven achter je kunstofkuip zitten.Het andere gedeelte van de klem daar zit je spatlap in vast.

Ik zal even een foto voor je maken van het geheel,want dit is een beetje moeilijk uit te leggen zo.

Ik heb ook niet even een tekening ervan.

gr Marcel.

Kevin,

de voorste spatlappen zitten met een soort S vormige klemmetjes vast.

Deze hebbeb twee weerhaakjes en die blijven achter je kunstofkuip zitten.Het andere gedeelte van de klem daar zit je spatlap in vast.

Ik zal even een foto voor je maken van het geheel,want dit is een beetje moeilijk uit te leggen zo.

Ik heb ook niet even een tekening ervan.

gr Marcel.

Ik heb het gisteren even geprobeerd, maar op een 1 of andere manier passen ze niet, lijkt het...

Echter heb ik wel de goede spatlappen. Ik heb deze: http://www.copeparts.nl/nl/images/1613.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus het zou wel moeten passen.. Maar ik heb ze op de plek gehouden war ze horen te zitten, maar.. Vind het een beetje raar zitten.. :P

Ik hoop dat jouw foto's wat meer duidelijkheid brengen Saluma.. Ik zie graag toegemoet! ;)

Als het goed is, is het een spatlap voor de achterkant. (Staat op Copeparts aangegeven) Maar zie de foto's:

P1060256.jpg
P1060257.jpg

Het past niet echt... Of ik doe iets verkeerd...

Ik heb het gisteren even geprobeerd, maar op een 1 of andere manier passen ze niet, lijkt het...

Echter heb ik wel de goede spatlappen. Ik heb deze: http://www.copeparts.nl/nl/images/1613.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus het zou wel moeten passen.. Maar ik heb ze op de plek gehouden war ze horen te zitten, maar.. Vind het een beetje raar zitten.. :P

Ik hoop dat jouw foto's wat meer duidelijkheid brengen Saluma.. Ik zie graag toegemoet! ;)

Als het goed is, is het een spatlap voor de achterkant. (Staat op Copeparts aangegeven) Maar zie de foto's:

P1060256.jpg
P1060257.jpg

Het past niet echt... Of ik doe iets verkeerd...

Je hebt hele andere dan de mijne:

15wnsio.jpg

1syrle.jpg

Volgens mij moeten die op een GSi, die bumpers lopen rechter naar beneden zeg maar.

Heel zeker weet ik dit niet hoor !

Maar de foto's die ik geplaatst heb die spatlappen moet je hebben.

Ik ben persoonlijk niet weg van die "namaakonderdelen" bij bepaalde webshops.

Heb eens modderkuipen besteld op -mijnautoonderdelen.nl-

Nou, klare troep was dat. wat een dunne rotzooi was dat. Toen maar naar de sloop gegaan en daar heb ik voor 15 Euro een prachtig setje weten te bemachtigen...

Groet, Rik ;)

Je hebt hele andere dan de mijne:

15wnsio.jpg

1syrle.jpg

Volgens mij moeten die op een GSi, die bumpers lopen rechter naar beneden zeg maar.

Heel zeker weet ik dit niet hoor !

Maar de foto's die ik geplaatst heb die spatlappen moet je hebben.

Ik ben persoonlijk niet weg van die "namaakonderdelen" bij bepaalde webshops.

Heb eens modderkuipen besteld op -mijnautoonderdelen.nl-

Nou, klare troep was dat. wat een dunne rotzooi was dat. Toen maar naar de sloop gegaan en daar heb ik voor 15 Euro een prachtig setje weten te bemachtigen...

Groet, Rik ;)

Sorry Kevin,

ik moet helaas melden dat deze heren totaal geen reactie geven op je e-mail/biedeingen.

Ik heb in het begin van het jaar ook al een paar keer besteld en e-mails gestuurd,maar tot op heden geen reactie!

En de spatlappen die je nu heb,zijn voor een GSI.

gr Marcel.

Terug
Naar boven