• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

speakers van merk audio systems

Zelf ook een complete AS installatie.

1 ding de meeste componenten lussen aardig wat power.

Zelf voorin helon 165 150 watt rms. zoals al gezegt is. ze kunnen heel erg hard gaan maar ook zuiver blijven spelen. met de juiste afstelling erg goed mogelijk om er ook een mooie warme klank te kunnen krieren.

Mijn helon speelt op een steg versterker met 210 watt rms.

Achterin heb ik enkele kicks van AS helon 2ohm ook op de steg.

En heb ook de sub van AS eveneens op een steg versterker.

Nja goed ik ben echt super te vreden over dit merk.

Zorg wel voor een goeie basis voor je speaker.

Vooral bij de helon moet je zorgen dat deze muurvast aan je deur zitten.

Ben je dan toch bezig zorg dan dat je je deuren DEMPT!!!.

Dit geeft zo'n betere weergave van het geluid.

Succes met je keuze en inbouw.

gr roy

nou ja dat mn deuren goed dempen zal wel want het komt toch nu wel weer in mn pontiac transport en die bestaat helemaal uit polyester en de deuren zijn al goed gedempd zag ik laatst.maar alks ik het spul heb hoe en met wat ga ik eerst beginnen met afstellen op de radio of de versterker.

nou ja dat mn deuren goed dempen zal wel want het komt toch nu wel weer in mn pontiac transport en die bestaat helemaal uit polyester en de deuren zijn al goed gedempd zag ik laatst.maar alks ik het spul heb hoe en met wat ga ik eerst beginnen met afstellen op de radio of de versterker.

je sluit eerst alles aan.

doe de sub als laaste.

Sluit de compo aan..

Zet alles op de basis instellingen ook op je radio.

Dan zet je je radio op 3 kwart volume en dan ga je afstellen.

Neem ook eens een kijkje op www.showyoursound.nl en of www.12vhifi.nl.

Neem de tijd om die site eens door te kijken en je komt al een heel eind.

Succes

je sluit eerst alles aan.

doe de sub als laaste.

Sluit de compo aan..

Zet alles op de basis instellingen ook op je radio.

Dan zet je je radio op 3 kwart volume en dan ga je afstellen.

Neem ook eens een kijkje op www.showyoursound.nl en of www.12vhifi.nl.

Neem de tijd om die site eens door te kijken en je komt al een heel eind.

Succes

idd. de radio naar standaard instellingen zetten bas/trebble/enz op 0 zetten.

de gain op de versterker op nul en een basis instelling van de frequenties.

de bass boost op de versterker op 0 houden, is alleen pure vervorming.

Gebruik een nummer met flink laag/mid/hoog erin

Zet de radio op ongeveer 80% van het volume.

draai dan de gain rustig open en ga luisteren of het vervormt.

het hangt helemaal van de speakers/versterker en inbouw hoever de gain open gezet kan worden.

Een echte basis instelling is er niet alleen een richtlijn, aangezien alle auto's weer anders klinken.

idd. de radio naar standaard instellingen zetten bas/trebble/enz op 0 zetten.

de gain op de versterker op nul en een basis instelling van de frequenties.

de bass boost op de versterker op 0 houden, is alleen pure vervorming.

Gebruik een nummer met flink laag/mid/hoog erin

Zet de radio op ongeveer 80% van het volume.

draai dan de gain rustig open en ga luisteren of het vervormt.

het hangt helemaal van de speakers/versterker en inbouw hoever de gain open gezet kan worden.

Een echte basis instelling is er niet alleen een richtlijn, aangezien alle auto's weer anders klinken.

ok thnx en begin ik dan met de bas of treb.en de bas hoge tonen mogen dus niet gaan vervormen.dan klinkt het goed dus..ik heb een alpine radio en daar zit dus ook nog een menu in voor bas level,bas,treble,fader,hpf.en dan heb ik ook nog een optie voor khz enzo en de bas kan ik dan in gewoon omhoog en laag zetten maar kan dus ook nog eens de zwaardte doen met de regelcijfers.is best een ingewikkelde radio.

ok thnx en begin ik dan met de bas of treb.en de bas hoge tonen mogen dus niet gaan vervormen.dan klinkt het goed dus..ik heb een alpine radio en daar zit dus ook nog een menu in voor bas level,bas,treble,fader,hpf.en dan heb ik ook nog een optie voor khz enzo en de bas kan ik dan in gewoon omhoog en laag zetten maar kan dus ook nog eens de zwaardte doen met de regelcijfers.is best een ingewikkelde radio.

Eerst alleen met de versterkers, en dan op de radio het laatste beetje afregelen (finetunen).

De hoofdlijnen moet je gewoon kunnen instellen op de versterkers.

Maakt niet uit, gewoon appart afstellen.

Je kan meestal alleen de bas en de mid/hoog afstellen, de mid en hoog zijn in de meeste gevallen alleen samen/tegelijkertijd af te stellen. Tenzijn je een goede (parametische) equalizer hebt

Eerst alleen met de versterkers, en dan op de radio het laatste beetje afregelen (finetunen).

De hoofdlijnen moet je gewoon kunnen instellen op de versterkers.

Maakt niet uit, gewoon appart afstellen.

Je kan meestal alleen de bas en de mid/hoog afstellen, de mid en hoog zijn in de meeste gevallen alleen samen/tegelijkertijd af te stellen. Tenzijn je een goede (parametische) equalizer hebt

Terug
Naar boven