• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Speed lock en dagrijlicht in Astra H Twin Top WERKT !!!!

Ja dat hoorde ik dus ook van de dealers :cry maar zoals ik hier al boven schreef heb ik over de omgang met een Tech2 bij sommige dealers niet zo een hoge hoed op :(

Maar in een ander topic hier van de week gelezen dat het wel gaat moet in de voor en achter zekeringkast o.i.d.

Maar was ook gewoon benieuwd hoor ;) en het is geen noodzaak en ik stap nog steeds met veel plezier in de auto. Maar t is een leuke optie als het origineel lukt.

Gr Jan

Allen,

Vandaag de speedlock geactiveerd en werkt bij ca 10 km p/u schiet ie op slot :thumb

* De jongen :wors die het geactiveerd heeft melde er wel bij dat hij ooit van iemand gehoord had dat het weer gedeactiveerd was na een bezoek aan de dealer die er met de Tech2 aan bezig is geweest.

Hij had het idee dat de wagen door een of andere reden op standaard is gezet, wat normaal niet zal gebeuren bij een beurt

Maar ik wacht het af bij de volgende beurt is december. Ik hou jullie op de hoogte

Ook de dagrijverlichting is geactiveerd nu stadslicht altijd aan terwijl acherverlichting uit blijft :thumb

Bij de dagrijverlichting wel een paar (neven) effecten. :thumbdown :thumbup

* De kachelknoppen en dashboardverlichting gedragen zich alsof het licht op de nornale manier (manueel of autostand) gevoerd word. Ieder maar zelf uitmaken hoe storend dat is of dit vind . Ik heb er geen moeite mee want voor ik deze auto had reed ik altijd met verlichting aan maar sinds de autostand deed ik dit eigenlijk niet meer

* CID verlichting (bij autostand is nu altijd donker) maar dat stond het bij mij standaard al.

Alles is gedaan met een originele opcom ( origineel was wel een voorwaarde vraag me niet waarom :hmmz )

Gr Jan

Allen,

Vandaag de speedlock geactiveerd en werkt bij ca 10 km p/u schiet ie op slot :thumb

* De jongen :wors die het geactiveerd heeft melde er wel bij dat hij ooit van iemand gehoord had dat het weer gedeactiveerd was na een bezoek aan de dealer die er met de Tech2 aan bezig is geweest.

Hij had het idee dat de wagen door een of andere reden op standaard is gezet, wat normaal niet zal gebeuren bij een beurt

Maar ik wacht het af bij de volgende beurt is december. Ik hou jullie op de hoogte

Ook de dagrijverlichting is geactiveerd nu stadslicht altijd aan terwijl acherverlichting uit blijft :thumb

Bij de dagrijverlichting wel een paar (neven) effecten. :thumbdown :thumbup

* De kachelknoppen en dashboardverlichting gedragen zich alsof het licht op de nornale manier (manueel of autostand) gevoerd word. Ieder maar zelf uitmaken hoe storend dat is of dit vind . Ik heb er geen moeite mee want voor ik deze auto had reed ik altijd met verlichting aan maar sinds de autostand deed ik dit eigenlijk niet meer

* CID verlichting (bij autostand is nu altijd donker) maar dat stond het bij mij standaard al.

Alles is gedaan met een originele opcom ( origineel was wel een voorwaarde vraag me niet waarom :hmmz )

Gr Jan

Het hoeft niet met een originele, mij was het ook gelukt met een ebay op-com. Als je variant 5 kiest dan staat je cid display niet altijd op donker. Als je dan voor dag weergave kiest dimt hij wel als je de verlichting aan zet met de schakelaar.

Het hoeft niet met een originele, mij was het ook gelukt met een ebay op-com. Als je variant 5 kiest dan staat je cid display niet altijd op donker. Als je dan voor dag weergave kiest dimt hij wel als je de verlichting aan zet met de schakelaar.

Oke

Hij staat nu op 1

We hebben ook 5 geprobeerd maar had zelfde gevolg op de CID in de autostand

ff voor mijn idee naar aanleiding van jou reactie, ik hoop niet dat ik blont overkomt hoor :jerry

bij settings dag/nacht krijg je 3 keuze's

1. auto (staat bij mij nu aangevinkt)

2. altijd dag

3. altijd nacht

Bedoel jij dat als stand 5 van daylight is geactiveerd en settings dag/nacht op 2 hij dan als het licht aangaat toch naar donker gaat.

Oke

Hij staat nu op 1

We hebben ook 5 geprobeerd maar had zelfde gevolg op de CID in de autostand

ff voor mijn idee naar aanleiding van jou reactie, ik hoop niet dat ik blont overkomt hoor :jerry

bij settings dag/nacht krijg je 3 keuze's

1. auto (staat bij mij nu aangevinkt)

2. altijd dag

3. altijd nacht

Bedoel jij dat als stand 5 van daylight is geactiveerd en settings dag/nacht op 2 hij dan als het licht aangaat toch naar donker gaat.

Ik heb de setting op altijd dag staan, hij heeft bij mij dus altijd de wit/rode kleurstelling. De verlichting staat bij mij altijd in de auto stand, maar door de variant 5 staat de verlichting altijd aan. Als het donker wordt en de lichtsensor schakelt op donker dimt het cid scherm en gaat de rest van de verlichting in de auto aan.

Ik heb de setting op altijd dag staan, hij heeft bij mij dus altijd de wit/rode kleurstelling. De verlichting staat bij mij altijd in de auto stand, maar door de variant 5 staat de verlichting altijd aan. Als het donker wordt en de lichtsensor schakelt op donker dimt het cid scherm en gaat de rest van de verlichting in de auto aan.

@Spacejam wrote:Ik heb de setting op altijd dag staan, hij heeft bij mij dus altijd de wit/rode kleurstelling. De verlichting staat bij mij altijd in de auto stand, maar door de variant 5 staat de verlichting altijd aan. Als het donker wordt en de lichtsensor schakelt op donker dimt het cid scherm en gaat de rest van de verlichting in de auto aan.

Oke,

dat is duidelijk maar bedoel je met dimmen CID het naar het zeg maar blauwe scherm schakelen?

En de verlichting vd kachelknoppen etc. gaan ook aan

alvast bedankt voor de andere info

@Spacejam wrote:Ik heb de setting op altijd dag staan, hij heeft bij mij dus altijd de wit/rode kleurstelling. De verlichting staat bij mij altijd in de auto stand, maar door de variant 5 staat de verlichting altijd aan. Als het donker wordt en de lichtsensor schakelt op donker dimt het cid scherm en gaat de rest van de verlichting in de auto aan.

Oke,

dat is duidelijk maar bedoel je met dimmen CID het naar het zeg maar blauwe scherm schakelen?

En de verlichting vd kachelknoppen etc. gaan ook aan

alvast bedankt voor de andere info

hij blijft wel in het wit/rode kleur schema maar hij gaat minder scherp branden, dit kan je dan weer instellen bij dat knopje bij de lichtschakelaar. Hij onthoudt de dimstand van het scherm in dag en nacht mode (maar wel allebei met het witte kleurschema).

hij blijft wel in het wit/rode kleur schema maar hij gaat minder scherp branden, dit kan je dan weer instellen bij dat knopje bij de lichtschakelaar. Hij onthoudt de dimstand van het scherm in dag en nacht mode (maar wel allebei met het witte kleurschema).

Oke op die fiets

Heb ik net even geprobeerd maar dat doet ie bij mij ook :thumb

-offtopic De buren dachten dat me wagen gepikt werd :wtf

Als jij dan ook nog als je lichtschakelaar op 0 staat ( dus geen auto ) ook daglicht behoud, zou dan niet even weten wat het verschil tussen 1 en 5 is.

kortom bij ingeschakeld contact is bij mij altijd stadslicht aan

Thanks Jan

Oke op die fiets

Heb ik net even geprobeerd maar dat doet ie bij mij ook :thumb

-offtopic De buren dachten dat me wagen gepikt werd :wtf

Als jij dan ook nog als je lichtschakelaar op 0 staat ( dus geen auto ) ook daglicht behoud, zou dan niet even weten wat het verschil tussen 1 en 5 is.

kortom bij ingeschakeld contact is bij mij altijd stadslicht aan

Thanks Jan

Bij 5 gaat de verlichting pas aan als de motor gestart is, dat is beter als je xenon verlichting hebt. Er zwerft hier op het forum ergens een schema rond waar het precies in een tabel in staat. Helaas is er geen how-to sectie waar het ingezet kon worden :(.

Bij 5 gaat de verlichting pas aan als de motor gestart is, dat is beter als je xenon verlichting hebt. Er zwerft hier op het forum ergens een schema rond waar het precies in een tabel in staat. Helaas is er geen how-to sectie waar het ingezet kon worden :(.

Oke,

Dat schema was ik ook naar op zoek maar kon het ook niet vinden.

Weet nog wel dat er 2 standen waren voor xenon o.i.d.

Was vanmiddag zo een beestenweer met misschien langer proberen/testen hadden we er achter gekomen :cry maar ja je kanniet alles hebben en ik ben zo ook blij :angel .

Oke,

Dat schema was ik ook naar op zoek maar kon het ook niet vinden.

Weet nog wel dat er 2 standen waren voor xenon o.i.d.

Was vanmiddag zo een beestenweer met misschien langer proberen/testen hadden we er achter gekomen :cry maar ja je kanniet alles hebben en ik ben zo ook blij :angel .

Hey jan dat wil ik ook :D

Vooral die dagrijverlichtting is wel makkelijk omdat de lichtsensor het dimlicht pas erg laat aan laat gaan.

Vaak is het zo dat de meeste hun licht al handmatig aan hebben staan en de mensen met een licht sensor in het schemer nog altijd zonder licht rond rijden.

En dan is dagrijlicht een goede optie.

Heb je zelf die op-com of heb je hem geleend?

Terug
Naar boven