• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Speling cardan as bestuurders zijde

Bartjex88

Post veel
Mijn cardan as tikt aan de bestuurderzijde, as is pas een jaar oude, Als ik auto op blokken zet en tegen 50 ineens rem hoor je het tikken, Als ik auto opkrik kan ik met de as wel iets bewegen aan de kant van de versnellingsbak, Soort speling op diferentieel? Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Op de krik 50kmu laten draaien en dan ineens remmen :o:o:o:o:o:o

Je hebt mazzel dat de rest nog heel is..

As controleren op speling, meer niet.

Weet je niet wat voor krachten er op de Remmen, Aandrijfas, homokineten, en versnellings bak komen als je de boel ineens stilzet..

Logisch dat ie tikt!!!

Willem

je auto op bokken zetten geeft niet echt een realistisch beeld.

dan kan er speling ontstaan op plekken waar dat anders niet is.

origineel gepost door wim-v6

Op de krik 50kmu laten draaien en dan ineens remmen :o:o:o:o:o:o

Je hebt mazzel dat de rest nog heel is..

As controleren op speling, meer niet.

Weet je niet wat voor krachten er op de Remmen, Aandrijfas, homokineten, en versnellings bak komen als je de boel ineens stilzet..

Logisch dat ie tikt!!!

Willem niet 50 rijden en vol op de rem maar ineens tikje tegen rem, en ik kan met de cardan aan bestuurderszijde wat speling voelen aan de boite kant

Speling in zijdelingse of in de draairichting, in de bak of de aandrijfas zelf??

heb je er last van met rijden??

Willem

origineel gepost door wim-v6

Speling in zijdelingse of in de draairichting, in de bak of de aandrijfas zelf??

heb je er last van met rijden??

Willem

zijdelinks in bak,piept en maakt tikkend geluid

zou die wel moeten kunnen hebben, maar in combinatie met de leeftijd en kilometers, kan het wel ja

Willem

Terug
Naar boven