• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Speling F23 bak

In mijn astra 2.0 DTH met 243.000 zit wat speling in de versnellingspook. Toen ik de hoes er af haalde zag ik dat het niet alleen de versnellingspook is die speling heeft, ook een van de kabels. Als ik de pook naar voren en naar achter beweeg binnen de speling, gaat de kabel mee.

De hefboom aan de bak zelf, waar deze kabel aan zit, heeft ook speling. Ik heb het over de kabel waarmee die dus van de 1 naar de 2 gaat, van de 3 naar de 4 en van de 5 naar de R. Aan het uitende van de hefboom gezien wil die wel ongeveer een cm heen en weer zonder dus te schakelen. De andere kabel en hefboom heeft geen speling.

Voor de rest schakelt de bak wel goed, zo nu en dan bij snel schakelen lijkt hij van de 2 naar de 3 wat haperig (beetje geluid en ietwat stroef tijdens schakelen, kan misschien ook aan de speling van de pook liggen) te gaan, evenals van de 4 naar de 5 maar dit is niet heel ernstig.

Nu vraag ik me af of deze speling op de bak normaal is, of het kwaad kan en of het eventueel makkelijk te herstellen is.

De speling op de pook zelf maak ik me niet zo druk om voor de rest, gaat me meer om de speling op de bak zelf.

Terug
Naar boven