• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Speling in het stuur

AstraG5

Post weinig
Hallo Leden.

Ik heb sinds deze week problemen met mijn stuur uit mijn Astra G uit 99.

Eerst hoorde ik terwijl ik linksom draaide een tik achter het stuur en ging wel eens wat zwaarder met terugdraaien of bleef even in deze positie staan.

Heb toen me stuur een keer naar voren en achteren gehaald en toen klikte me stuur iets naar voren waardoor ik me stuur nu opzij en naar boven kan bewegen.

Heb me stuurkappen eraf gehad en zag dat er achter het stuur een grijs kastje zit waar hier het stuur dus uitklapt. Ik kan het stuur er wel in terugduwen maar trek hem er net zo gemakkelijk weer uit.

Wie weet wat dit is? En kan het kwaad als ik hiermee rondrijd??

Gr Frans

Daar zit iets niet goed.

Spulletje zal toch allemaal even los moeten om te kijken wat er mee is. Meestal is er gewoon een bout van zo'n kruiskoppeling los.

Of je moet zo iemand zijn die zich elke dag optrekt aan het stuur bij het uitstappen enzo. In dat geval is het lager in de stuurkolom kapot.

Ik zou er dus snel even naar laten kijken want een los stuur is niet veilig.

origineel gepost door Laagvlieger

Daar zit iets niet goed.

Spulletje zal toch allemaal even los moeten om te kijken wat er mee is. Meestal is er gewoon een bout van zo'n kruiskoppeling los.

Of je moet zo iemand zijn die zich elke dag optrekt aan het stuur bij het uitstappen enzo. In dat geval is het lager in de stuurkolom kapot.

Ik zou er dus snel even naar laten kijken want een los stuur is niet veilig.

nee ik zet me nooit af of het stuur.

ja af en toe wil het stuur niet omdraaien of terug draaien.

moet morgen een rit naar drenthe maken, maar dat raden jullie zeker af.

Persoonlijk zal ik er eerst naar kijken is toch lullig als je moet je moet uit wijken en het stuur blijft hangen....

Terug
Naar boven