• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sper (onderdelen)

henk 400rr

Woont hier bijna
Ik heb de sper aan flarden gereden en zoals het nu lijkt zijn sowiso de platen naar z'n grootje, de rest weet ik pas later als alles uitelkaar ligt.

Nu was het zo dat de lamellen altijd bij de BMW Dealer verkrijgbaar waren maar weet iiemand toevallig of dat nog zo is en of de resterende onderdelen (veren e.d.) ook daar te krijgen zijn?

Alle hulp is welkom gezien de korte tijd dat hij eigenlijk weer klaar moet zijn.

Geen idee JS, ik weet niet eens waar (of op internet) ZF z'n spullen verkoopt.

Zit manta aero hier nog wel?, zie niet zo vaak postings meer van hem.

sperplaten heb ik hier liggen van de BMW, echter ik weet niet of jij er een "groot"sper in hebt want dan passen ze niet ( bij mij dus ook niet). Bij de BMW is alles nog verkrijgbaar.

Is natuurlijk ook wel effe wat anders rijden daar in Belgie:P

Nou inderdaad, ik was wel iets gewend, maar dit was weer heel iets anders, erg smal en verradelijk.

Ik heb een Mant-B sper erin, dinsdag trekken we de as en sper uitelkaar, dan weet ik wat ik nodig heb, ik hoop dat het huis nog een beetje heel is.

144.JPG

Wie sluipt daar in het struikgewas?

Bedankt daarvoor, zodra ik weet wat er mis is met de sper ga ik daarmee aan de slag. :thumbup

Bedankt ook voor deze mooie foto :thumbup dat was wel een leuk stukje trouwens met de bocht rechts-links.

Hoi,

Ik heb toen alle moeite gedaan om ze bij de BMW dealer te bestellen. Uiteindelijk kreeg ik in plaats van de sper plaatjes, een zakje met wat rubbertjes met zowaar het goede bestelnummer haha.

Ik heb ze bij Autrans in Lunteren besteld, deze kwamen direct bij ZF vandaan.

Autrans telefoonnummer is: 0318-484144

origineel gepost door Sheto

tis gwn letterlijk de avatar van henk

daarmee ook dat ik em herkende. Zelfs het nummer klopt?

origineel gepost door henk 400rr

Nou inderdaad, ik was wel iets gewend, maar dit was weer heel iets anders, erg smal en verradelijk.

Ik heb een Mant-B sper erin, dinsdag trekken we de as en sper uitelkaar, dan weet ik wat ik nodig heb, ik hoop dat het huis nog een beetje heel is.

Ook in een B-manta sper zit verschil in groot en klein.

Morgen gaan we het ontdekken, als ik het niet vergeet zal ik wat fotos maken, en uiteraard even wat nrs en afmetingen noteren

origineel gepost door cruez

origineel gepost door Sheto

tis gwn letterlijk de avatar van henk

daarmee ook dat ik em herkende. Zelfs het nummer klopt?

Ja, ben ooit es creatief geweest met de computer. ;)

Gisteren even de as uitelkaar getrokken en het was nogal een ravage, iets waar ik eigenlijk al voor vreesde is zelfs iets meer geworden dan ik verwachte.

het totale binnenwerk is geruïneerd, planeten tandwiellen compleet weg en de platen naar de bliksem, de rest van de lagers in de as zijn ook kapot.

Zijn in principe alle onderdelen nog te krijgen? of wordt het toch een enkele reis vuilnisbak?

compsper.jpg

Terug
Naar boven