• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spiegels vectra inklapbaar maken (OPGELOST)

Heb ze vandaag binnen gekregen en gelijk gemonteerd. Ben er drie uur mee bezig geweest maar het zit er weer netjes op.

Helaas heb ik aan de bijrijders kant een probleem. Kabelboom vervangen met de stuurapparaat maar niks doet het behalve de luidsprekers die doen het wel. Slot doet het niet de ramen gaan niet open en de spiegel doet niks. Heb gekeken naar de aansluiting in de deur de oude kabelboom heeft meer pinnen dan die ik nu vervangen hebt. En klopt dat dat ik aan de bijrijders kant geen stuurapparaat had zitten want nu met de klapspiegels heb ik dat wel.

Heb ze vandaag binnen gekregen en gelijk gemonteerd. Ben er drie uur mee bezig geweest maar het zit er weer netjes op.

Helaas heb ik aan de bijrijders kant een probleem. Kabelboom vervangen met de stuurapparaat maar niks doet het behalve de luidsprekers die doen het wel. Slot doet het niet de ramen gaan niet open en de spiegel doet niks. Heb gekeken naar de aansluiting in de deur de oude kabelboom heeft meer pinnen dan die ik nu vervangen hebt. En klopt dat dat ik aan de bijrijders kant geen stuurapparaat had zitten want nu met de klapspiegels heb ik dat wel.

db3848b10996cc1665c897825f4a0ba3.jpg

Kan zijn omdat er nu een stuurapparaat in de deur zit dat er dan minder draad en nodig is. Alleen canbus aansluitingen. Omdat het stuurapparaat nu de rest onderling regelt. Luidsprekers uitgezonderd.

Met andere woorden eerder liep er een aparte draad naar het slot om die te regelen.

nu gaat dat signaal op de canbus, en regelt het stuurapparaat dat de deur sluit.

Hier door zijn er dus minder aparte draden en aansluitingen nodig.

Let op ik denk even door. Weet dus niet of dat echt zo is.

Ik heb nu geen stroom schema te beschikking.

Kan zijn omdat er nu een stuurapparaat in de deur zit dat er dan minder draad en nodig is. Alleen canbus aansluitingen. Omdat het stuurapparaat nu de rest onderling regelt. Luidsprekers uitgezonderd.

Met andere woorden eerder liep er een aparte draad naar het slot om die te regelen.

nu gaat dat signaal op de canbus, en regelt het stuurapparaat dat de deur sluit.

Hier door zijn er dus minder aparte draden en aansluitingen nodig.

Let op ik denk even door. Weet dus niet of dat echt zo is.

Ik heb nu geen stroom schema te beschikking.

@D.J.R. wrote: En klopt dat dat ik aan de bijrijders kant geen stuurapparaat had zitten want nu met de klapspiegels heb ik dat wel.

Bij mijn weten heb je altijd een PDM passenger door module. Al was het maar voor de CV/Binnenverlichting en electrische ramen. Dit zit allemaal op de CAN.

Is de donor een C1? Dan lijkt me dat het probleem met de verschil in pinnen.

Groet jraaf

@D.J.R. wrote: En klopt dat dat ik aan de bijrijders kant geen stuurapparaat had zitten want nu met de klapspiegels heb ik dat wel.

Bij mijn weten heb je altijd een PDM passenger door module. Al was het maar voor de CV/Binnenverlichting en electrische ramen. Dit zit allemaal op de CAN.

Is de donor een C1? Dan lijkt me dat het probleem met de verschil in pinnen.

Groet jraaf

Oké en nu. Zit nu met een probleempje.

Ik heb die man gemailt om te vragen van welk bouwjaar ze zijn en of van een signum of vectraafkomt.

Bouwjaar maakt uit i.v.m. Half can en full can. Vectra C of Signum maakt niks uit.

Welke IDENT code staat er op je originele DDM/PDM? Gaat om de 2 letter code. Het beste is als die overeenkomt.

Als je nu minder contactpunten hebt vind ik het overigens niet vreemd dat er een hoop functionaliteit in de rechter portier niet meer werkt. Ze krijgen simpel weg geen signaal meer binnen. Je gaf aan dat in je rechter portier geen PDM zat, of begrijp ik dat nu verkeerd? :hmmz

Komt de ident code tussen de linker en de rechter donor set wel overeen?

Groet jraaf

Oké en nu. Zit nu met een probleempje.

Ik heb die man gemailt om te vragen van welk bouwjaar ze zijn en of van een signum of vectraafkomt.

Hoi Jraaf, de spiegels komen van een Vectra station uit 2006. En klopt in de rechter deur had ik geen dpm alleen kabelboom. Overige vragen hoor je vanavond

Bouwjaar maakt uit i.v.m. Half can en full can. Vectra C of Signum maakt niks uit.

Welke IDENT code staat er op je originele DDM/PDM? Gaat om de 2 letter code. Het beste is als die overeenkomt.

Als je nu minder contactpunten hebt vind ik het overigens niet vreemd dat er een hoop functionaliteit in de rechter portier niet meer werkt. Ze krijgen simpel weg geen signaal meer binnen. Je gaf aan dat in je rechter portier geen PDM zat, of begrijp ik dat nu verkeerd? :hmmz

Komt de ident code tussen de linker en de rechter donor set wel overeen?

Groet jraaf

Terug
Naar boven