• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spiegels vectra inklapbaar maken (OPGELOST)

Maakt niet uit jongens ik ben al blij dat jullie me willen helpen om dit werkend te krijgen.

Had dit ook al op de Belgiëse forum gezet maar daar ook nog niks gehoord

Damn zelfs in het Engels kan ik er niks van maken. :jerry

Snap wel waarom Google translate er niks duidelijks van maakt.

Maakt niet uit jongens ik ben al blij dat jullie me willen helpen om dit werkend te krijgen.

Had dit ook al op de Belgiëse forum gezet maar daar ook nog niks gehoord

Damn zelfs in het Engels kan ik er niks van maken. :jerry

Snap wel waarom Google translate er niks duidelijks van maakt.

@helmer opelfan wrote:

You should disconnect the wires not in use going from drivers door to passenger door that not in use since the car now have PDM. You should use one of the wire that's not in use to add CAN bus to passenger door.

You also have to check if voltage and ground for passenger door are present. This is from memory

vertaling:

je kunt de draden loskoppelen die niet in gebruik zijn vanaf de bestuurdersdeur naar de passagiersdeur sinds je auto nu PDM heeft

je kunt een van de draden gebruiken waar je geen CANBUS op hebt bij de passagiersdeur

je moet de voltage controleren en de massa op correctheid van de passagiersdeur.. dit is voor het geheugen

@helmer opelfan wrote:

You should disconnect the wires not in use going from drivers door to passenger door that not in use since the car now have PDM. You should use one of the wire that's not in use to add CAN bus to passenger door.

You also have to check if voltage and ground for passenger door are present. This is from memory

vertaling:

je kunt de draden loskoppelen die niet in gebruik zijn vanaf de bestuurdersdeur naar de passagiersdeur sinds je auto nu PDM heeft

je kunt een van de draden gebruiken waar je geen CANBUS op hebt bij de passagiersdeur

je moet de voltage controleren en de massa op correctheid van de passagiersdeur.. dit is voor het geheugen

Dat is bijna duidelijk nu nog in het praktijk uitvoeren zal niet mee vallen. Hebben ze er geen how-to van gemaakt

Dat is bijna duidelijk nu nog in het praktijk uitvoeren zal niet mee vallen. Hebben ze er geen how-to van gemaakt

Ik heb wel gewoon een ddm en een pdm,

Heb dus af fabriek inklapbare spiegels.

Met ident code JN en JP.

IMAG0408_zpsw1f7cfhu.jpg

IMAG0409_zpsytwymivu.jpg

Ik moet dus de nieuwe kabelboom gebruiken

Draden die geen functie hebben moeten die los gekoppeld worden (waar)

Hoe kan ik zien welke draad de canbus is en als ik die hebt waar knoop ik die dan bij aan

Terug
Naar boven