• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spoed dynamo probleem!!!

je moet je gemiddeld verbruik berekenen aan de hand van

de gereden km's en de getankte liters.

op de BC niets uit doen, die klopt vaak niet.

origineel gepost door Ruth

Brandstof verbruik laatste tijd goed in de gaten gehouden.

370 km op een tank van 47 liter (korte stukjes veel met airco en verlichting aan).is 1 op 7.8??!!!

480 km op een tank van 48 liter (half om kort en lange stukjes iets minder airco aan gehad).is 1 op 10!

Bc geeft aan een gemiddeld verbruik van 13.6 liter per 100 km. (1 op 7.3)

En op de snelweg 8.9 liter per 100 km bij een snelheid van 120 km per uur op de cruise control. 1op 11.2

Lijkt me een beetje hoog in het verbruik.

Motor loopt goed lijkt iets minder vermogen te hebben na de grote beurt.

Garage zegt bc uitgelezen te hebben en niks opvallends te hebben gezien.

Temp sensor moet dan toch als defect gezien worden?

Garage zegt ook dat dit redelijk is met een 2.0ltr automaat met koud weer en airco aan!!!

Wat me ook is opgevallen bij het aan komen van bijvoorbeeld een stoplicht het toerental terug valt naar een onrustige 700 a 800 toeren, dit duurt 2 sec en loopt dan weer netjes 900 a 1000 toeren.

Ik krijg ook nooit meer dan 50 liter in de tank terwijl de bc aangeeft dat die echt leeg is(rijbereik nog 30 km).

Brandstof meter komt ook nooit tegen het volledig vol aan (60 liter).

Mijn vermoeden is bougie of kabels stuk of motor temperatuur meter stuk?

Iemand enig idee.

Groetjes Ruth.

ik weet niet hoelang je die auto al hebt, maar misschien reed je eerst wat rustiger omdat ie nieuw voor je is en raak je er meer aan gewent en ga je ook sneller optrekken etc. dan is dat verbruik volgens mij niet zo gek, dacht dan een automaat ook duurder is in verbruik dan handbak.

terug zakken van toerental (tot 500tpm) bij terugschakelen (kopeling intrappen lees; handbak) heb ik ook last van.

ik heb een open filter, en dacht dat dat het misschien, in combinatie, met het koude weer te maken zou hebben.

over je tank meter, als je hem vol gooit zit je wijzer zeker ook niet boven aan, is bij mijn ook, maar was dat bij jouw voorheen dan niet zo?

wat het eventueel zou kunnen zijn weet ik niet, ben wel benieuwd, lees het hier eventueel wel zeker?

gr Peter

De tank meter komt i.d.d. niet tot de 60.

Blijft altijd ergens tussen de 50 en de 60 hangen.

Dit is nooit anders geweest.

Dit verbruik is geweest bij mijn vrouw die zeker geen sportieve rijder is. (normaal zeg maar)

Uiteraard is het verbruik in de winter hoger en ook de kleine stukjes helpen niet echt mee maar een gemiddelde van 1 op 7.8......

Dat vindt ik wel extreem.

De filters in mijn vectra zijn origineel dus dat zou goed moeten zijn.

Groetjes Ruth.

Terug
Naar boven