• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

spoed Hulp gevraagd astra g gaat niet opslot

shaktibiharie

Post weinig
De astra G staat namelijk al paar maanden stil..

Ik ging vandaag de auto open doen en daarna wou ik hem opslot zetten maar dat ging niet meer ik heb met sleutel, ab en via de alarm geprobeerd maar alle 3 wouden niet meer werken

Wat kan de oorzaak hiervan zijn?

als die zo lang stil staat kan je beter 1 accu pol los maken,dan blijft je accu wat langer vol

Accu was idd leeg gelopen..

Bijna niets van over :wtf

Chevrolet even bij gehaald en met start kabels 20 minuten lang zitten kloten, uit eindelijk gestart

En 1uurtje laten draaien en toen ging die gewoon opslot

Nogmaals bedankt!

@shaktibiharie wrote:Accu was idd leeg gelopen..

Chevrolet even bij gehaald en met start kabels 20 minuten lang zitten kloten, uit eindelijk gestart

Nogmaals bedankt!

Kijk das nog eens smooi!

Goed om te horen dat het zoiets was, zorg wel dat de accu goed opgeladen is voordat je serieus er weer mee gaat rijden of lang laat staan.

De elektronica en dynamo vindt het niet erg fijn als je accu elke keer leeg of lager is dan 11 volt :)

@ZakhooiTM wrote:@shaktibiharie wrote:Accu was idd leeg gelopen..

Nogmaals bedankt!

Kijk das nog eens smooi!

Goed om te horen dat het zoiets was, zorg wel dat de accu goed opgeladen is voordat je serieus er weer mee gaat rijden of lang laat staan.

De elektronica en dynamo vindt het niet erg fijn als je accu elke keer leeg of lager is dan 11 volt :)

Ik ga de accu binnenkort even aan de acculader hangen even even vol laten laden..

De astra word niet meer vaak gereden sinds juni staat hij al stil..

@b07 wrote:als die zo lang stil staat kan je beter 1 accu pol los maken,dan blijft je accu wat langer vol

Kan ik dan nog wel de auto open en dicht doen?

Want vandaag kon ik niet opslot zetten omdat ik een lege accu had wat ik heel vreemd vind, want iedere auto zou moeten open en dicht kunnen gaan met de sleutel

Kan met niet voorstellen dat het niet kan, kijk eens in je boekje.. miss moet je het slot naar een bepaalde positie draaien om de centrale deurvergrendeling te omzeilen

Gewoon met sleutel rechtsom draaien bij bestuurder, rest handmatig op slot doen, achterklep handmatig met sleutel, daar moet je wel even opletten want afhankelijk van de stand gaat ie niet meer mee met de c.v.

Ik had het vandaag geprobeerd opslot te krijgen maar toen ik naar rechts draaide ging hij opslot en sprong die weer steeds open.. na enkele keren geprobeerd te hebben kon ik niet meer eens naar rechts draaien ook kon ik de achterklep niet apart opslot zetten

De oorzaak van was de accu die leeg was :swear

Normaal gesproken zou hij opslot moeten kunnen bij elke auto :hmmz

@Haasje17 wrote:had jij je sloten niet vervangen? ANders denk ik dat je dat gewoon niet helmaal goed gedaan hebt.

Sloten set had ik idd vervangen..

Maar dan blijf ik het wel raar vinden dat hij bij de volle accu wel doet en bij leeg niet?

(Gister heb ik ook de deurpaneel eraf gehaald om te kijken of er iets niet vast liep maar alles was in orde )

Draai je door tot safelock? Safelock gaat er namelijk af bij bijna lege accu. Dus enkel normaal op slot hoort er niet af te gaan.

@Haasje17 wrote:Draai je door tot safelock? Safelock gaat er namelijk af bij bijna lege accu. Dus enkel normaal op slot hoort er niet af te gaan.

Nu word het wel een beetje logisch ik gebruik namelijk altijd safelock.. vandaar die misschien opensprong

Dan weet ik bijna zeker wat het is, haal je deurpaneel maar eens los en draai alles nog maar eens aan..

Heb het ook eens gehad toen zat er speling in de stangetjes en het slot

Terug
Naar boven