• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

spoed,, snel hulp gezocht voor mn kadett!!

Zou 'm lekker uit de verkoop halen, je problemen stellen nmlk weinig voor... Minder bang zijn hiervoor.

@ aapje, ricky verkoopt hem niet omdat de auto problemen heeft maar omdat hij last heeft van zijn pols en zonder stuurbekrachtiging is dat niet fijn....(stond in zijn ander topic).

klopt raluph!

heb vandaag een andere ontstekingsklok en bobine gehaald van een sloop corsa 1.4

probleem is opgelost. loopt veel mooier. en heeft ook niet meer gestottert wat hij soms sporadisch deed, met andere woorden :D opgelost. maar idd zoals raluph al zegt zit ik met mn pols.

ik rijd nu met orginele velgen 175 50 13 banden staan 2.5 maar dat is nou ook niet ''je van het''

komt een opel liefhebber kijken en proefrijden. weet niet of hij ook op het forum zit maar zal dat zeker wel vragen.. kadettje gaat niet zomaar weg!:D

allemaal bedankt voor je snelle reacties

gr ricky

Ik heb voor 155/80 en achter 165/?? hoogte weer ik zo 1 2 3 niet....maar volgensmij is 145 de officiele bandenmaat (gok ik)....Maar wat aapje zei is misschien ook een oplossing...smallere banden en wat hogere banden spanning. Maar heb je er alleen maar als van als je doet parkeren of ook als je zo rijdt (zeg 30 en 50km/h).

145~155 is volgens mij de goede maat, 135 voor corsa-a's.

Hoeveel bar heb je in de banden eigenlijk? Want ik merk bij 1.9 dat m'n ascona ook zwaar word met sturen. Zodra ik er 2.2 inzet gaat ie prima met inparkeren :) Ik kan inparkeren met een pinkje iig. Kan natuurlijk ook zijn dat je stuurhuis vuil is / slecht gesmeerd, maar zo'n 1.4 kadett hoort niet super zwaar te sturen in elk geval.

En anders zoek je naar een Berlina Cabrio kadett-e 1.6 op de sloop, rammel je de stuurbekrachtiging over :) Hoor namelijk te passen op de ohc 1.4

Zou ik zeggen ja !

Volgens mij klopt de bandenmaat niet.

Ik zal bij mn E even kijken, heb ook een "Life" uitvoering.

Mijn E stuurt zelfs lichter dan mn F terwijl beide auto's GEEN stuurbekrachtiging hebben.

Rik :)

+1 Mooi kadettje king: king:

Was het ook al aan het denken gewoon stuurbekrachteging erin

Dat stelt bij een kadettje niet gek veel voor

Stuurhuis wisselen, ledingen en reservoir en pomp bevestigen, afvullen en sturen maar.

(stuurhuis is peanuts, pomp is ook drie schroefjes, meeste werk is leidingen vastzetten)

Bij een kadettje kun je toch ook gewoon het stuurhuis van zo ongeveer elke astra f pakken.

In ieder geval zeker van de fase & Astra-F

Heb er al meerdere E-kadetts voorzien hiermee, evenals D-kadettjes

Zal iemand hier op het forum ook echt nog wel een setje hebben liggen.

Terug
Naar boven