• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spoiler

Kay..

Post weinig
Ik heb een hele mooie spoiler gezien op marktplaats voor maar 50 euro!

Maar heeft een spoiler enige bij effect qua rijden of wat dan ook? Want nu is de achterklep gewoon kaal en dit vind ik ook wel zeer mooi, maar een spoiler erop vind ik net zo mooi en als het alleen maar voordelen heeft al helemaal

ok maar wat is nu precies het nut ervan :P want die ik heb gezien is echt zo'n huge ding die er strak maat opvallend uit ziet daar heb ik mijn zinne opgezet mits het enige voordelen heeft.

oja heb me eigen waarschijnlijk af gezet van het idee met leren bekleding maar nu met sport stoelen voor want ik kan alles wat bij autostyle tekoop is voor inkoop prijs krijgen en overige laten bekleden bij mijn familie.

http://autostyle.nl/productfind.asp...;universal=false&indexdesc=--+Category+-- 3de pagina dan die sport stoel met dat oranje?? iemand een mening?

ok maar wat is nu precies het nut ervan :P want die ik heb gezien is echt zo'n huge ding die er strak maat opvallend uit ziet daar heb ik mijn zinne opgezet mits het enige voordelen heeft.

oja heb me eigen waarschijnlijk af gezet van het idee met leren bekleding maar nu met sport stoelen voor want ik kan alles wat bij autostyle tekoop is voor inkoop prijs krijgen en overige laten bekleden bij mijn familie.

http://autostyle.nl/productfind.asp...;universal=false&indexdesc=--+Category+-- 3de pagina dan die sport stoel met dat oranje?? iemand een mening?

hoe groter de spoiler hoe meer down force (grip)op de achter wielen tegen het uitbreken in de scherpe bochten,te veel down force

krijg je ook een remmend resultaat , daarom gebruiken de pro's F1 ,DTM een verstel bare spoiler .

een spoiler op een gewone auto heeft voor ons gewone volk weinig nut,tenzij je ook er mee op een circuit gaat rijden.

bij sommige auto's zit er een automatische spoiler op b.v een Porcshe ,die zorgt dan voor een geoptimaliseerde slipstream waardoor de auto minder gaat verbruiken.

hoe groter de spoiler hoe meer down force (grip)op de achter wielen tegen het uitbreken in de scherpe bochten,te veel down force

krijg je ook een remmend resultaat , daarom gebruiken de pro's F1 ,DTM een verstel bare spoiler .

een spoiler op een gewone auto heeft voor ons gewone volk weinig nut,tenzij je ook er mee op een circuit gaat rijden.

bij sommige auto's zit er een automatische spoiler op b.v een Porcshe ,die zorgt dan voor een geoptimaliseerde slipstream waardoor de auto minder gaat verbruiken.

klopt net zoals je met een dak-drager of koffer gaat rijden met niks erop of erin,een klein subtiel spoilertje zal wellicht niet zo veel

uit maken.

klopt net zoals je met een dak-drager of koffer gaat rijden met niks erop of erin,een klein subtiel spoilertje zal wellicht niet zo veel

uit maken.

Inderdaad. Als je ervan uitgaat dat 2 vierkante dakdragers al voor een toename in luchtweerstand van ongeveer 20% zorgen (en dus brandstofverbruik) is het ook raadzaam deze te verwijderen als je ze toch niet gebruikt.

Een spoiler van bijvoorbeeld een porsche is ook een degelijk stevig ding. Die krijgt heel wat krachten te verduren.

@Kay: Is het lederen interieur niet haalbaar? zach er erg mooi uit.

Inderdaad. Als je ervan uitgaat dat 2 vierkante dakdragers al voor een toename in luchtweerstand van ongeveer 20% zorgen (en dus brandstofverbruik) is het ook raadzaam deze te verwijderen als je ze toch niet gebruikt.

Een spoiler van bijvoorbeeld een porsche is ook een degelijk stevig ding. Die krijgt heel wat krachten te verduren.

@Kay: Is het lederen interieur niet haalbaar? zach er erg mooi uit.

Terug
Naar boven