• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spontaan turbogat??

Vandaag de egr klep goed schoongemaakt maar het probleem blijft (al loopt de motor wel wat soepeler nu). Het lijkt net alsof het langer duurt tot de turbodruk er is. Als ik bijv in zijn 2 op 2100 toeren blijf hangen en dan flink gas geef dan lijkt het langer te duren voordat hij weer gaat.

Het kan verschillende dingen zijn..

Het kan een verkeerde waarde van een sensor zijn, of het varianbele deel van de trubo wat niet goed werkt, of vacuum lekkage.

Willem

Alleen maar door WAARDEN laten controleren, of misschien de boel eens laten updaten, kan ook wel eens helpen.

Willem

Na een beetje flink doortrappen loopt hij nu weer normaal. Het zou wel een roetophoping zijn geweest ofzo. ik heb ook even de turboslang eraf gehad en daar zat wel een beetje olie in, is dat normaal of mag er helemaal geen olie inzitten? De auto zelf verbruikt tot nu toe geen olie (8000km mee gereden).

O, jawel hoor, een turbo mag zweten, en dat komt zeker bij diesels voor dat dat gebeurt.

zolang het maar geen grote smeerboel is is het goed, dus vettig mag.

Willem

ik had hem er met een warme motor afgehaald dus het wel een beetje dun maar ook vettig tegelijk. Zolang de auto geen olie gaat gebruiken hoef ik me er ook niet druk om te maken? Dus ik kan hem ook gewoon met een gerust hart laten chippen? Dan ben ik namelijk volgende week van plan.

Vanmiddag ging tijdens een rit het storingslampje branden en viel al het vermogen weg op de snelweg, ik kon opzich nog gewoon door blijven rijden en op de eerste parkeerplaats had ik hem even afgezet en toen weer aan en hij deed het gewoon weer, 120km gereden zonder problemen. Thuis wilde ik hem uitlezen maar er stonden geen foutcodes in :wtf

Ik denk dat ik nog maar even wacht met chippen totdat de problemen echt weg zijn.

net nog een een poging gewaagd en de op-com gaf aan dat er een foutcode inzat: P2279, maar er stond geen beschrijving bij omdat hij die niet kon. Weet iemand wat die foutcode betekend?

Edit:

toch de beschrijving gevonden: P2279 lekkage luchtinlaat systeem. Toch heb ik alles gecontroleerd en er zitten geen gaten in de luchtslagen en de egrklep is nu schoon.

inderdaad opgezocht.

en inderdaad p2279 Air intake Leak. >> Mechanical fault

Dus lekkage in het inlaat systeem, als er dus ergens verschillende waarden worden gemeten zal deze storing verschijnen.

dus toch lekkage of een sensor die dit controleerd kapot

Willem

Terug
Naar boven