• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sport eind demper Corsa C 1.8 16V

@thereaper wrote:onder mijn gsi zit een irmscher einddeper dit is in weze een remus

dit icm een middendemper vervanger. geeft een mooi diep geluid. lekker zwaar. komt goed door de apk zo.

op de snelweg is het geluid prima te doen. alleen met de hoedenplank eruit is het een stuk harder.

ook mijn demper heeft nog bijna geen roest.

Heb jij ook moeten zagen aan de voorpijp om de tussendemper weg te halen..en welke soundpipe heb je gebruikt of heb je gewoon de dia opgemeten en daar een pijp op gemaakt..

Ik heb nu dus de Fox einddemper maar het geluid is 100x niks nog stiller als me standaard uitlaat vandaar ik toch er iets meer uit wilt halen door middel van de tussen demper te gaan verwijderen en daar voor in de plaats een soundpipe te gaan monteren van Remus.

Moet alleen wel een gokje wagen of het geluid uit de Fox niet te hard ga worden met die alleen als einddemper.

de moter hoeft hiervoor niet afgestelt te worden hoor...je hebt een injectie die meet contineu je lucht,verbranding etc,dit heeft dus NIKS met je uitlaat te maken want dit is wat hij UITSTOOT

Ik heb pas een Novus catback systeem onder m'n Corsa geknupt. Valt me in alle opzichten mee. Past prima, klinkt lekker diep en niet te hard (wel harder dan stock), netjes met EG/TuV keur er op, volledig RVS en 63mm Groep-A :)

2i730yb.jpg

106lrmr.jpg

Ze zijn er ook voor de C trouwens, dus opzich wel een optie? Veel betere bang-for-your-buck dan b.v. een Remus of Fox eindpot. Vervangt meteen de middendemper ook met zo'n set.

http://www.nlpower.nl/motor-en-uitl...el-corsa-c-hatchback-2000-2006-ea1142e76.html" onclick="window.open(this.href);return false;

@McKaamos wrote:Ik heb pas een Novus catback systeem onder m'n Corsa geknupt. Valt me in alle opzichten mee. Past prima, klinkt lekker diep en niet te hard (wel harder dan stock), netjes met EG/TuV keur er op, volledig RVS en 63mm Groep-A :)

2i730yb.jpg

106lrmr.jpg

Ze zijn er ook voor de C trouwens, dus opzich wel een optie? Veel betere bang-for-your-buck dan b.v. een Remus of Fox eindpot. Vervangt meteen de middendemper ook met zo'n set.

http://www.nlpower.nl/motor-en-uitl...el-corsa-c-hatchback-2000-2006-ea1142e76.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja allemaal mooi en aardig maar je denkt toch niet dat ik me 3 weken oude Fox rvs demper er weer onder vandaan ga halen en zo'n setje koopt wat je laat zien...zou een beetje zonde zijn van me geld.

Ik ga tzt me voordemper vervangen voor een pijp zonder demper soundpipe noemen ze dat dan ben ik er wel klaar mee.

Ziet er fraai uit allemaal wat je laat zien maar had veel gelezen over Novus dat het niet zulke beste kwaliteit is.

Koop je toch een stalen middendemper vervanger als je meer geluid wilt, net of die binnen 10 jaar doorrotten en je ziet er toch geen reet van.

Snap persoonlijk niet waarom je meer herrie zou willen, het is geen Aston Martin...

joop 1970 ik snap het wel...ik hou wel van een sportief geluidje zeker bij een corsa gsi 1.8-16V simpel toch.

Maar het blijft een persoonlijke smaak natuurlijk, de 1 houd van stil en de ander van wat sportief geluid. :thumb

Moet je is kijken of je je luchtfilter op kunt boren, geeft een dik geluid. Uitlaat geeft vaak een veel te zwaar geluid.

Niet beginnen aan zn filter. Schiet je helemaal niks mee op ala je pech hebt lever je zelf pks in.

Je vergeet nog even dat het een nieuwe demper is en dus nog dempings materiaal in zit, na een tijdje zal dit ook wegschroeien en minder worden of je moet ff iets brandends erin gooien schroeit het ook weg. Als het dan nog niet naar je zin is een pijp zonder middendemper en als het dan nog niks is spaghetti erbij of groep a uitlaat.

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

Nee, dat is niks. Gaten in de onderkant van je originele filterbox boren. Geeft een lekkere brul als je dan je gaspedaal hard intrapt.

Hier hoor je het verschil al op een 1.2 met 40 pk:

[youtube:3niupz2g]

Ziet er zo uit:

PICT0134.jpg

Nou dat zie ik dus gewoon als verneuking van je filter... maar oke ieder zijn ding. Gewoon even wachten tot de demping er uit is gebrand of iets vinden om het eruit te halen. Je kan ook nog een kat vervanger zoeken dat scheel wel veel :)

Verstuurd vanaf mijn GT-N7100 met Tapatalk 4

maar als je er een katvervanger onder maakt zit je wel elke keer met het gezeik dat je hem weer moet omwisselen met de kat voor de apk,nu is het wel met flenzen te maken maar ik zou er geen zin in hebben elk jaar dat gezeik met omwisselen,kun je beter voor een middendemper vervanger gaan

Nou dat zie ik dus gewoon als verneuking van je filter... maar oke ieder zijn ding

Want? Voor de corsa B liggen er zat op de sloop. In ieder geval 100x beter dan zon kansloos open luchtfilter geval die alleen maar warme lucht aanzuigen.

Vind het geluid best wel mooi van beide Corsa's

" onclick="window.open(this.href);return false; zilveren Corsa in UK

" onclick="window.open(this.href);return false; zwarte Corsa C

Vandaag de soundpipe van Remus gemonteerd onder me Corsa C GSI 1.8.

Wat bleek..........de Fox sport eind demper heeft dezelfde dia als de Remus soundpipe

Moesten dus op de Fox een verloop mof maken die passend zou zijn op de soundpipe

Na wat p[as en meetwerk en een uur verder zat het hele spul er onder.

Benieuwd hoe het zou klinken..nou voor mij nooit geen Fox meer wat een bagger geluid zeg.

Had er veel en veel meer van verwacht.

Achteraf had ik beter dus de soundpipe en achterdemper van Remus moeten nemen en geen combi van Fox met Remus.

Beetje spijt van had een mooi sportief geluid verwacht maar het viel me echt tegen.

Zal is kijken of iemand er een filmpje van kan maken dan kunnen jullie zelf oordelen

Jammer weer een goede les.

Kan uit ervaring zeggen dat wat gaten in de luchtfilter een erg leuk geluid op kunnen leveren. Tevens kun je het zelfs sturen.

Als je kleine gaten maakt krijg je een hoog/scherp geluid en bij grote gaten een diepe brom.

Ik jeb zelf een combinatie van kleine en grote gaten, maar wel een stuk minder dan op de foto van Joop. Bij normaal rijden merk je niets waardoor de auto stationair en bij half gas normaal klinkt en pas gaat brullen bij flink gas. Vind ik zelf persoonlijk veel mooier als dat je constant zo'n diepe brom hebt.

De gaten wel aan de zijden waar hij geen warmte van de motor kan pakken.

Begin met een paar gaten en bijboren tot je het geluid hebt wat je wil :thumbup

" onclick="window.open(this.href);return false; jammer van de harde wind dat maakt het geluid wat minder

" onclick="window.open(this.href);return false; vanaf de voorpijp geen dempers tussendemper vervangen voor de soundpipe van remus en achterdemper fox

Terug
Naar boven