• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sport knop inbouwen - Astra H

Inderdaad, ebay in de gaten houden werpt zeker vruchten af, dingen gaan daar ooit voor een paar 10tjes weg die hier honderden euro's kosten. Mijn half leer zit er ook voor een prikje in.

Ow bestaat dat ook met half leer.? Bij de mijne is alles leer namelijk..Maar ik begrijp je standpunt Jefkere, hobby's kosten geld en dat moet je verstandig uitgeven.. :D

0008455489.jpg

@Spacejam wrote:
0008455489.jpg

zeker strak interieurtje, zit zelf te denken om een H interieurtje te plaatsen in half-lederen uitvoering. wat heeft die mogen kosten?

@Spacejam wrote:Inderdaad, ebay in de gaten houden werpt zeker vruchten af, dingen gaan daar ooit voor een paar 10tjes weg die hier honderden euro's kosten. Mijn half leer zit er ook voor een prikje in.

Ebay is baas king:

Dat is maar een willekeurige foto van internet maar die van mij ziet er hetzelfde uit. Het interieur kwam uit een auto met 30k km. Ik had er 250 euro voor betaald incl. deurpanelen, airbags, raamschakelaars etc.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ik heb 151euro betaald voor splinternieuwe hoezen, incl factuur van de dealer.

Moest ze dan wel nog zelf herbekleden, maar zo moeilijk is dat niet.

Ik mis wel de deurpanelen en de hoofdsteunen.

De deurpanelen gaat een bekleder binnen een paar weken doen, zou maar €55 kosten :)

De hoofdsteunen zoek ik nog... zie bij "Gevraagd" topics ^^

Weer on-topic (hoewel ik dat niet zo erg vind dat dat gebeurt ;) )

Inderdaad zoals voorspeld geen resultaat in de vorm van een foutcode.

Jammer, maar langs de andere kant ook weer wat geld bespaard, want zo'n paneeltje is waarschijnlijk ook niet goedkoop.

Jefkere

Van de mijne?

Zal er morgen eens nemen... heb wel foto's van de ombouw. Kan je zeggen dat het niet zo moeilijk is.

Zal eens zien of ik ze vind en ze posten.

--> net gekeken en vind ze nietecht... zal er morgen of straks eens nemen...

Als ik tijd vind, want moet straks nog naar de unif... ja, ik weet het, op een vrijdagnamiddag, echt kl*te :swear

Hoi, lekker bezig :thumb

Even een kleine opmerking, misschien is het bekend ,maar ik zie het hier nergens voorbij komen. De sportknop zorgt niet alleen voor sneller gasrespons.

Ook voor sneller stuurrespons en het veranders de eigenschappen van de schokdempers.

Al zou je maar 1 van deze aan de praat krijgen is het al leuk denk.

Ik heb er verder geen ervaring mee.

Er is veel te programeren, dus wie weet.

Gr

Hey Honza :)

Het probleem is dat je 2 verschillende sportknoppen hebt.

Ofwel heb je de sportknop in combinatie met een IDS+ onderstel en dan heb je inderdaad ook de schokdempers.

Ofwel heb je de sportknop en enkel de andere 2 eigenschappen die jij opsomt :)

De meeste hebben dus die 2e sportknop.

Ik heb ook gezien, vandaag bij zonlicht (dat recht in mijn teller scheen) dat het lampje van de ESP niet in mijn teller zit, vandaar denk ik dus dat de theorie in het begin van het topic (van Spacejam) volledig klopt dat er eigenlijk een andere teller nodig is. Als ik de sportknop aanmeld met de opcom, dan geeft hij geen melding dat er eigenlijk geen is, terwijl dat eigenlijk wel zo zou moeten zijn....

Dus byebye idee sportknop! Een andere teller ga ik er daarvoor echt niet insteken :/

De zetels zullen voor morgen zijn dark-divx... Het is nu al donker enzo.

Weet je toevallig waar je de sportknop kunt krijgen (behalve bij de dealer)?

Want ik krijg wel de foutmelding als ik de functie activeer met de OPcom.

En inderdaad ik heb wel ESP op mijn TwinTop en krijg de foutmelding bij het activeren en mijn vader niet met zijn break.

@Jefkere wrote:Hey Honza :)

Het probleem is dat je 2 verschillende sportknoppen hebt.

Ofwel heb je de sportknop in combinatie met een IDS+ onderstel en dan heb je inderdaad ook de schokdempers.

Ofwel heb je de sportknop en enkel de andere 2 eigenschappen die jij opsomt :)

De meeste hebben dus die 2e sportknop.

Ik heb ook gezien, vandaag bij zonlicht (dat recht in mijn teller scheen) dat het lampje van de ESP niet in mijn teller zit, vandaar denk ik dus dat de theorie in het begin van het topic (van Spacejam) volledig klopt dat er eigenlijk een andere teller nodig is. Als ik de sportknop aanmeldt met de opcom, dan geeft hij geen melding dat er eigenlijk geen is, terwijl dat eigenlijk wel zo zou moeten zijn....

Dus byebye idee sportknop! Een andere teller ga ik er daarvoor echt niet insteken :/

De zetels zullen voor morgen zijn dark-divx... Het is nu al donker enzo.

Zoals beloofd, dark-divx:

DSC01368.jpg

DSC01374.jpg

DSC01376.jpg

DSC01369.jpg

De strepen in het stof van de achterbank zijn raar, want die zijn er niet in het echt :wtf

Zal wel aan de foto liggen...

De hoofdsteunen zoek ik nog en de deurbekleding wordt binnen enkele weken/maken gedaan bij een bekleder.

Hoe heb je dat eigenlijk gedaan met de kussens van de stoelen? De wangen van een half lederen interieur zijn namelijk een stuk hoger.

@Jefkere wrote:Ebay komen ze soms eens tevoorschijn ... bij de dealer zullen ze inderdaad veel kosten...

http://www.ebay.de/itm/Sporttaste-W...Astra+H&hash=item231a534f95#ht_500wt_1361" onclick="window.open(this.href);return false;

Even snel gezocht... Als je aan de verkoper in het Engels vraagt of het mogelijk is naar België te verzenden en de eventuele kosten daarvan krijg je meestal wel een positief antwoord.

Jefkere

Dit is net wat ik nodig had. Heb zoveel sloperijen gebeld maar niks nada. Dit word bieden.

Haha succes ermee ;)

Er komen er af en toe wel op hoor... maar kom ze eigenlijk het meest tegen op de Engelse Ebay.

Zwaar stom gevoel nu, iedereen met een leuke sportknop behalve ik :(

Ja dat hangt ook af van je vermogen volgens mij. Hoe lager het vermogen, hoe minder snel je ESP voorbereiding nodig hebt. Wel stom dat ik ESP voorbereiding heb maar geen button. Ik wilde deze week de button inbouwen maar kon deze nergens krijgen. Heb zelfs adervertente geplaats maar geen reactie. Of je hebt een met stoelvervarming of je hebt ze met bandenspanningbutton deze heb ik dan net weer niet nodig. Sommige auto's zijn ook halve werk :D

De z19dth motors hebben esp standaard evenals de 2 liter. Je hebt die knop alleen maar standaard als je een sport uitvoering of sport pakket hebt.

Terug
Naar boven