• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

sportknop astra H

Als je ABS hebt heb je nog geen ESP? Toch?

Dus als je geen sportknop hebt en later inbouwd en je hebt geen ESP dan heb je na het inbouwen van de sportknop ook nog geen ESP..

Zeker wel, snellere gasresponse / struureactie. Tevens kan je het gebruiken als je gaat chippen, dan kan je er twee programma's opzetten. Zo heb ik bijvoorbeeld met de sportknop uit 160 en met de knop aan 200pk. ESP heeft er allemaal niet zoveel mee van doen, het enige is dat je met de sportknop ook esp kanuitzetten.

Ik heb nog twee schakelaars liggen met sportstand :angel

@stefanDTI wrote:Die foto heb ik gemaakt van mijn vorige astra CDTI sport

Whaha, hij kwam bij google naarboven bij het zoeken op esp astra :jerry .

Beter goed gejat dan slecht ....

@Spacejam wrote:Zeker wel, snellere gasresponse / struureactie. Tevens kan je het gebruiken als je gaat chippen, dan kan je er twee programma's opzetten. Zo heb ik bijvoorbeeld met de sportknop uit 160 en met de knop aan 200pk. ESP heeft er allemaal niet zoveel mee van doen, het enige is dat je met de sportknop ook esp kanuitzetten.

Ik heb nog twee schakelaars liggen met sportstand :angel

ESP en Sportknop zijn twee dingen, zonder sportknop kan je ESP niet uitschakelen, en als je geen ESP op je auto hebt dan heeft dat knopje dus geen nut want je kan ESP niet uitschakelen. Werking van de sportfunctie, deze is zeer beperkt hoor, bij Sam werkt het, maar bij mij niet. Ik heb sportknop achteraf ingebouwd, mijn tacho komt niet overeen, zit tussen de niet werkende tacho's, dus getest met een nieuwe tacho waardoor ik even de gasrespons heb kunnen uitproberen werkt NIET!, auto reageert er echt niet op, toevallig bij Sam wel. En voor die stuurreactie heb je een andere reservoir nodig. Als je die dingen er al op hebt zitten, heb je geluk. Je moet de gok wagen. Als je standaard al geen ESP op je auto hebt zitten verwacht maar niet veel of dan ook gasrespons gaat werken en vooral dat stuurreactie. Je zal geluk hebben dat het werkt. De 1.9 CDTI 120pk en 150pk diesel hebben standaard ESP erop zitten van de andere uitvoeringen weet ik het niet.

Ik zie dat je een 1.9 diesel hebt. Daarbij moet de gasresponse gegarandeerd werken! Heb je het ook in de ecu geprogrammeerd en ook volledig in de ipc? Alleen bij de 1.6 schijnt het niet zo goed te werken.

En als je hem gaat chippen werkt het erg prettig.

Gasrespons werkt echt niet, een opel-monteur heeft het gedaan. Tacho werkte, sportknop ook, rode lampje brandde. Maar toen we 2000 toeren gingen aanhouden en de knop indrukten veranderde er niks. ESP konden we ook niet uitzetten, maar daar hebben we nu de codeindex verandering voor, dus dat test ik later wel. Zijn er dingen die in de ECU geprogrammeerd moeten worden? We hebben alles gedaan toen, tacho twee keer af en aangemeld werkte helaas niet bij mij :hmmz

Ik heb standaard ook geen esp was ook niet van plan om het in te bouwen ofzo hoor. Gewoon ff nieuwsschierig zijn na de bepaalde functies ect.!

Ik zal morgen ff bij checken waar ik het overal in heb geprogrammeerd maar het moet sowieso zo zijn dat je bij iedere motor iets merkt maar bij de ene motor meer dan bij de andere. Ik vermoed toch dat er bij jou iets niet goed gaat.

Probeer je het met de tech2 of op-com want bij mij ging het met de op-com ook niet. Dat liet hij wel "aanwezig" zien in de variant config maar als ik dan de tech2 eraan hing gaf hij bij die optie "invalid". Toen met de tech2 nogmaals gedaan en toen ging het wel.

@Spacejam wrote:Ik zal morgen ff bij checken waar ik het overal in heb geprogrammeerd maar het moet sowieso zo zijn dat je bij iedere motor iets merkt maar bij de ene motor meer dan bij de andere. Ik vermoed toch dat er bij jou iets niet goed gaat.

Probeer je het met de tech2 of op-com want bij mij ging het met de op-com ook niet. Dat liet hij wel "aanwezig" zien in de variant config maar als ik dan de tech2 eraan hing gaf hij bij die optie "invalid". Toen met de tech2 nogmaals gedaan en toen ging het wel.

Dat had ik ook met op-com, maar de test van de nieuwe tacho ging volledig met Tech-2. Ik vraag me dus ook af wat er mis is gegaan en waar we het fout hebben gedaan. Als jij alles kan doorgeven wat jij hebt veranderd kan ik volgende week een nieuwe tacho aanschaffen dan kan ik meteen opnieuw testen en de door jou verkregen info invoeren, kijken of het dan werkt.

ZF Kennfeldgesteuert:

4118605.jpg

TRW nicht Kennfeldgesteuert:

JER107.jpg
[/quote]

Bron: http://www.astra-h-forum.de/viewtopic.php?p=1022006#p1022006" onclick="window.open(this.href);return false;

Net toch nog eff gekeken maar het is toch echt alleen de ipc waarin het geprogrammeerd stond, ik dacht eerst op meerdere plaatsen maar het is al een tijd geleden dat ik het had gedaan.

Geen idee waarom het bij jou niet werkt. Misschien toch een verkeerde ipc?

he iquick je lampje brand rood als je de sportknop indrukt ? betekend dat niet een storing ? als ik de mijne indruk blijft ie geel ook als ik zeg maar de esp uitschakel

Weet ik veel zou best kunnen, mijn cv knopje ernaast brand ook rood, maar werkt naar behoren. Dat is goeie van je. Zal daar eens op letten als ik iets heb kunnen regelen.

@Spacejam wrote:Misschien toch een verkeerde ipc?

Je bedoeld verkeerde instrumentenpaneel, nee RC werkt, anders zou het lampje van de sportknop niet werken.

Misschien moet je toch eens een ander prog code index proberen. Je hebt 3 versies. Spacejam. Brand jouw lampje wel rood als je bijvoorbeeld de esp uitschakeld ?

Terug
Naar boven