• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sportschijven

OPCdriver

Post vaak
Aangezien ik momenteel een "foute" combinatie schijven op mijn auto heb ben ik aan het zoeken naar vervanging ervan.

Ik ben een paar merken tegengekomen oa EBC en National.

Is dit wat of raden jullie mij andere merken aan?

groet Marcel

ik heb zelf zeer goeie ervaring met brembo schijven

heb ze nu onder me cali zitten voor en achter en merk toch zeker een goede verbetering kwa remafstand enzo

origineel gepost door OPCdriver

Aangezien ik momenteel een "foute" combinatie schijven op mijn auto heb ben ik aan het zoeken naar vervanging ervan.

Ik ben een paar merken tegengekomen oa EBC en National.

Is dit wat of raden jullie mij andere merken aan?

groet Marcel

Wat voor een "foute" combinatie heb je dan als ik vragen mag? Ik ben namenlijk ook op zoek naar sportschijven voor m'n omega en weet ik in iedergeval welke er niet onder moeten komen.:D

RallyAstra had een setje OPC 308mm geboorde schijven met blokken en klauwen te koop staan geloof ik.

Dat is een leuke set :)

Verder zijn de verhalen over EBC overwegend negatief (let op, geen eigen ervaring!). Als je het geld hebt, ga dan voor Ferodo DS Performance (street) of DS2500 (sport) remblokken icm Brembo schijven.

Wat brembo schijven betreft zijn zelfs de OEM vervangers beter als het standaard spul en kost nauwlijks extra.

Terug
Naar boven