• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Sprintje trekken?

Roelof

Post vaak
Neem het maar op tegen dit stukje speelgoed:

http://traxxas.com/products/models/electric/6407xo1" onclick="window.open(this.href);return false;

6407-Red-3qtr-front-canards_m_0.jpg

@dion87 wrote:das 1 keer tegen de stoep aan rijden, en dan nooit meer hahaha

En veel kans dat dat gebeurt, want met 100mph+ is dat ding zo uit je zicht ;)

@dion87 wrote:das 1 keer tegen de stoep aan rijden, en dan nooit meer hahaha

En veel kans dat dat gebeurt, want met 100mph+ is dat ding zo uit je zicht ;)

Het is mij eens gebeurt, met m'n rc-wagen schoot het stekkertje van de servo los. Het ding accelereerde als een gek (had er een 2,5 cc met turbo inzitten) en ging toen rechtsaf tegen een stoeprand aan met ongeveer 110 km/u. Al het carbon en aluminium was gescheurd, zelfs de versnellingsbak, tandwielen, alles lag in puin.

Heb 'm nog wel, maar het is goedkoper om een nieuwe op te bouwen, volgens de eigenaar van de winkel waar ik m'n spullen altijd haalde...

Het is mij eens gebeurt, met m'n rc-wagen schoot het stekkertje van de servo los. Het ding accelereerde als een gek (had er een 2,5 cc met turbo inzitten) en ging toen rechtsaf tegen een stoeprand aan met ongeveer 110 km/u. Al het carbon en aluminium was gescheurd, zelfs de versnellingsbak, tandwielen, alles lag in puin.

Heb 'm nog wel, maar het is goedkoper om een nieuwe op te bouwen, volgens de eigenaar van de winkel waar ik m'n spullen altijd haalde...

@RISL wrote: (had er een 2,5 cc met turbo inzitten)

Is dat een soort van RC term, of zat er daadwerkelijk een turbo op?

@RISL wrote: (had er een 2,5 cc met turbo inzitten)

Is dat een soort van RC term, of zat er daadwerkelijk een turbo op?

Zat een echte turbo op, aangedreven door de uitlaatgassen. Ook die is kapot helaas, de dingen zijn best prijzig.

Hier een afbeelding van een 4,5 cc met turbo:

stsdt28pro.jpg

Mijn 2,5 cc was dusdanig opgefokt dat er bijna 4,5 pk uit kwam op een gewicht van 1,5 kg met vierwielaandrijving....ik kon met vier spinnende banden wegrijden uit stilstand...

Zat een echte turbo op, aangedreven door de uitlaatgassen. Ook die is kapot helaas, de dingen zijn best prijzig.

Hier een afbeelding van een 4,5 cc met turbo:

stsdt28pro.jpg

Mijn 2,5 cc was dusdanig opgefokt dat er bijna 4,5 pk uit kwam op een gewicht van 1,5 kg met vierwielaandrijving....ik kon met vier spinnende banden wegrijden uit stilstand...

Weer wat geleerd dan ;)

Baal er nu nog steeds van dattie zo gecrasht is. Al dat carbon, aluminium, veel zelfgemaakt omdat het allemaal duur is. Kap zelf gespoten, mooie velgjes gefreesd. Er is gewoon niets meer heel.

Weer wat geleerd dan ;)

Baal er nu nog steeds van dattie zo gecrasht is. Al dat carbon, aluminium, veel zelfgemaakt omdat het allemaal duur is. Kap zelf gespoten, mooie velgjes gefreesd. Er is gewoon niets meer heel.

Turbo is een breed begrip.....

Er zijn chargers: http://www.rbinnovations.com/" onclick="window.open(this.href);return false; een welbesproken onderwerp is hoe goed dat werkelijk moet werken op een 2-takt waar de uitlaat open staat als de brandstof naar binnen komt.

En er zijn zgn. turbo pluggen. Gewone pluggen hebben een rechte schroefdraad en dienen met een koperen ring net als een bougie geplaatst te worden. Probleem is dat de bougie/plug niet mooi naadloos aan de vorm van de verbrandingskamer sluit. Turbopluggen hebben een conisch eindpuntje welke netjes in een conisch gevormd schroefgat van de verbrandingskamer past en zo de onderkant zo goed als naadloos in de kamer valt.

Ik denk dat men hier een turboplug bedoelt.

En 4.5pk uit een opgefokte 2.5cc? Heb je hem op de testbank gehad?

Een goede getunde 3.5cc wedstrijdmotor komt op de tesbank niet eens over de 3pk....

Turbo is een breed begrip.....

Er zijn chargers: http://www.rbinnovations.com/" onclick="window.open(this.href);return false; een welbesproken onderwerp is hoe goed dat werkelijk moet werken op een 2-takt waar de uitlaat open staat als de brandstof naar binnen komt.

En er zijn zgn. turbo pluggen. Gewone pluggen hebben een rechte schroefdraad en dienen met een koperen ring net als een bougie geplaatst te worden. Probleem is dat de bougie/plug niet mooi naadloos aan de vorm van de verbrandingskamer sluit. Turbopluggen hebben een conisch eindpuntje welke netjes in een conisch gevormd schroefgat van de verbrandingskamer past en zo de onderkant zo goed als naadloos in de kamer valt.

Ik denk dat men hier een turboplug bedoelt.

En 4.5pk uit een opgefokte 2.5cc? Heb je hem op de testbank gehad?

Een goede getunde 3.5cc wedstrijdmotor komt op de tesbank niet eens over de 3pk....

Wat je hierboven beschrijft, komt me niet allemaal bekend voor. De turbo die op mijn 2,5 cc zat, was gemonteerd in een huis dat tegelijk met het "motorblok" gegoten was. Het was dus niet een kwestie van schroeven ofzo. Ik heb een dergelijke constructie nooit bij iemand anders gezien, maar mijn motortje kwam dan uit Japan, meegenomen door een vriend die stage liep in Tokyo. Het merk van het motortje (ik weet het niet uit m'n hoofd) wordt ook niet verkocht hier in NL. Het paste echter perfect op de andere onderdelen van Tamiya .

Terug
Naar boven