• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

spruitstuk c20let

larsjeG40

Post vaak
heb even snel wat in mekaar gelast leek me wel een leuke oplossing om het probleem

met de motorsteun te omzeilen. wat vinden jullie?

380212_205485469568658_100003216187126_335609_1962616180_n.jpg

[imghttp://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/579151_205485276235344_1352662383_n.jpg][/img]

527531_205485049568700_100003216187126_335605_1531119995_n.jpg

oke ik kan het niet in me ascona passen omdat daar ie cih turbo nog in ligt

maar hoeveel ruimte zit er ongeveer tussen bovenkant kleppendeksel en motorkap?

Vergeet ook de HRC niet...

Als je dan toch een spruitstuk maakt zou ik de turbo iets verder naar voren plaatsen zodat je meer ruimte hebt bij de HRC. Dan kun je ook makkelijker een voorpijp maken.

Voorpijp kun je overigens goed inwikkelen met van die hitteband, scheelt een hoop hitte. ;)

Hey lars jij woonde toch bij mij in de buurt?(Zaandam)

Je mag altijd bij mij ff komen meten hoor,wil evt ook wel naar jou komen als t niet te ver is....

@remo 07 wrote:Hey lars jij woonde toch bij mij in de buurt?(Zaandam)

Je mag altijd bij mij ff komen meten hoor,wil evt ook wel naar jou komen als t niet te ver is....

oke dat zou wel echt te gek zijn! idd mijn ascona staat in wormerveer vlakbij het station.

alleen rijd hij op dit moment niet. heb je mischien voor mij een foto van jouw motorruim? dan kan ik die uitprinten en de maten erbij schrijven.. wanneer schikt het je een zaterdag of zondag?

Ja hoor geen probleem,Maar dan wel zaterdag overdag.Of door de weeks s.avonds

kan alleen niet vooraf afspreken door de week ivm werk(vrachtwagen chauffeur)

s.avonds ga ik naar nightmare Rotterdam.

bel me maar ff waneer t uitkomt 0654623016.

Komt goed :thumb

oke ik ben morgen de hele middag in wormerveer aan me ascona dus dan bel ik je morgen wel ff als het je uitkomt.

te hoog voor de motorkap bedoel je?

ik heb bij remo 105 mm gemeten tussen kleppendeksel en motorkap en de turbo is gelijke hoogte als de kleppendeksel

ik denk dat de hoofdremcilinder eerder in de weg zit..opzich kan ik wel een bescherming tussen de kap en turbo maken.

maar zoals jij het hebt is het hellemaal mooi!!

Ik denk dat je door een lange downpipe, wel wat veel trekkrachten gaat krijgen op je uitlaatspruistuk motorblok. Gewichtverdeling is denk ik beter als hij andersom zit.

Terug
Naar boven