• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spruitstuk hottuning

Dag allemaal,

Ik ben voornemens van plan om een andere " spaghetti " spruitstuk te halen en met name van Hottuning. Heeft er iemand ervaring mee of kan iemand er meer over zeggen? Het is voor mijn astra g 1616v sport 2001.

Hij kost daar nu €179,-

Dank alvast voor alle + en - nen.

Dus als ik het goed begrijp beter verder zoeken naar iets wat 100% past of is die van hottuning aan te raden. Btw, er zit toch wel 10% winst op het vermogen? al is dat maar 10 pk. Astra g 1616v 2001

Dus als ik het goed begrijp beter verder zoeken naar iets wat 100% past of is die van hottuning aan te raden. Btw, er zit toch wel 10% winst op het vermogen? al is dat maar 10 pk. Astra g 1616v 2001

@McKaamos wrote:Sowieso doen in- en uitlaten weinig, KRSA2000.

Je kan wel een grote muil hebben, maar als je strot te krap is kan je nogsteeds niet ademen ;) Geld ook voor motoren. Grote filters en uitlaten zijn prachtig, maar het knelpunt zijn de kleppen en poorten in de kop.

Wat je al zegt over de uitlijning van de poorten v.s. de flens is zelfs met het originele spruitstuk al.

Je haalt het meeste door die uitlijning perfect te maken en de poorten zo ver mogelijk uit te "boren". (uitslijpen met een dremel b.v.)

hmmm mantzel powerbox :angel

evenals spaghje voel je echt wel hoor...

@McKaamos wrote:Sowieso doen in- en uitlaten weinig, KRSA2000.

Je kan wel een grote muil hebben, maar als je strot te krap is kan je nogsteeds niet ademen ;) Geld ook voor motoren. Grote filters en uitlaten zijn prachtig, maar het knelpunt zijn de kleppen en poorten in de kop.

Wat je al zegt over de uitlijning van de poorten v.s. de flens is zelfs met het originele spruitstuk al.

Je haalt het meeste door die uitlijning perfect te maken en de poorten zo ver mogelijk uit te "boren". (uitslijpen met een dremel b.v.)

Je hebt goedkoop en je hebt kwaliteit, je kan staan te kutten of het past er gelijk onder..

Volgens mij heeft een 2001 Astra G het X16XEL blokje als ik me niet vergis, heb die ook ooit eens 1 in mijn Corsa B GSi gebouwd (X16XE) en mijn toendertijd huidige complete rvs uitlaatsysteem terug op het nieuwe blokje gemonteerd, paste gelijk (had inderdaad wel mijn uitlaatpoorten laten bewerken, supersprint spruitje en was van voor naar achter loos met dtm dempertje in 1 geheel)..

@Damien wrote:Dus als ik het goed begrijp beter verder zoeken naar iets wat 100% past of is die van hottuning aan te raden. Btw, er zit toch wel 10% winst op het vermogen? al is dat maar 10 pk. Astra g 1616v 2001

Je hebt goedkoop en je hebt kwaliteit, je kan staan te kutten of het past er gelijk onder..

Volgens mij heeft een 2001 Astra G het X16XEL blokje als ik me niet vergis, heb die ook ooit eens 1 in mijn Corsa B GSi gebouwd (X16XE) en mijn toendertijd huidige complete rvs uitlaatsysteem terug op het nieuwe blokje gemonteerd, paste gelijk (had inderdaad wel mijn uitlaatpoorten laten bewerken, supersprint spruitje en was van voor naar achter loos met dtm dempertje in 1 geheel)..

@Damien wrote:Dus als ik het goed begrijp beter verder zoeken naar iets wat 100% past of is die van hottuning aan te raden. Btw, er zit toch wel 10% winst op het vermogen? al is dat maar 10 pk. Astra g 1616v 2001

@McKaamos, als je mijn post goed leest, dan heb ik het over rollenbank tests. Dus niet over BHP, SEA en DIN PK's en de mogelijke verschillen daartussen. EN ook niet over de opgave van de ene fabrikant vs de andere fabrikant!! :sleeping

Wat ik schrijf is dat je een auto op een testbank zet, het vermogen meet, vervolgens de komplete uitlaat plaatst en daarna weer het vermogen meet. En dit is dan zeker wel met elkaar te vergelijken, zeker omdat de auto door dezelfde persoon op dezelfde bank wordt getest!

Met dit soort tests hebben we deze resultaten behaald met oa een komplete supersprint systeem als mede een hybride systeem van een supersprint spruitstuk en de rest groep a van simons.

Hierdoor kan ik met zekerheid zeggen dat het zeker helpt en ongeveer die 15pk oplevert!

En geloof me een x16xe motor kan heel veel vermogen opleveren, als je er maar in durft te investeren. Mijn 1600tje liet het leven uiteindelijk met 175pk en het plan was dat naar 200 te brengen, zonder turbo!!

@McKaamos, als je mijn post goed leest, dan heb ik het over rollenbank tests. Dus niet over BHP, SEA en DIN PK's en de mogelijke verschillen daartussen. EN ook niet over de opgave van de ene fabrikant vs de andere fabrikant!! :sleeping

Wat ik schrijf is dat je een auto op een testbank zet, het vermogen meet, vervolgens de komplete uitlaat plaatst en daarna weer het vermogen meet. En dit is dan zeker wel met elkaar te vergelijken, zeker omdat de auto door dezelfde persoon op dezelfde bank wordt getest!

Met dit soort tests hebben we deze resultaten behaald met oa een komplete supersprint systeem als mede een hybride systeem van een supersprint spruitstuk en de rest groep a van simons.

Hierdoor kan ik met zekerheid zeggen dat het zeker helpt en ongeveer die 15pk oplevert!

En geloof me een x16xe motor kan heel veel vermogen opleveren, als je er maar in durft te investeren. Mijn 1600tje liet het leven uiteindelijk met 175pk en het plan was dat naar 200 te brengen, zonder turbo!!

X16XE + Matzel Powerbox + Lexmaul spagetti + halve uitlaat lengte (= - einddemper, - deel middendemper), gaat als de brandweer, zou best wel eens willen weten wat er aan vermogen uit komt...

Willem

X16XE + Matzel Powerbox + Lexmaul spagetti + halve uitlaat lengte (= - einddemper, - deel middendemper), gaat als de brandweer, zou best wel eens willen weten wat er aan vermogen uit komt...

Willem

@CorsaB5drsX14XE wrote:@McKaamos wrote:Sowieso doen in- en uitlaten weinig, KRSA2000.

Toevoeging: TB's?

@CorsaB5drsX14XE wrote:@McKaamos wrote:Sowieso doen in- en uitlaten weinig, KRSA2000.

Toevoeging: TB's?

volgens mij was juist de 1.6 16v geknepen op het in/uitlaattraject, zonder restrictie produceerde ze richting de 140pk

anders kwam die te dicht bij de c20xe(ook geknepen) in de buurt kwa vermogen,

dit heb ik jaren geleden volgens mij al een keer voorbij zien komen

volgens mij was juist de 1.6 16v geknepen op het in/uitlaattraject, zonder restrictie produceerde ze richting de 140pk

anders kwam die te dicht bij de c20xe(ook geknepen) in de buurt kwa vermogen,

dit heb ik jaren geleden volgens mij al een keer voorbij zien komen

Meh...

Ik vind ze meevallen...

Ziet er leuk uit, maar als 'ie doet kwa vermogen... Dat betwijfel ik.

Waar je vaak mee moet op letten, is de flens. Hij komt niet bijna nooit overeen met de kop, en moet dan (een beetje) aangepast worden.

Meh...

Ik vind ze meevallen...

Ziet er leuk uit, maar als 'ie doet kwa vermogen... Dat betwijfel ik.

Waar je vaak mee moet op letten, is de flens. Hij komt niet bijna nooit overeen met de kop, en moet dan (een beetje) aangepast worden.

Sowieso doen in- en uitlaten weinig, KRSA2000.

Sowieso doen in- en uitlaten weinig, KRSA2000.

Ik weet niet waar jullie de wijsheid vandaan halen dat een goed uitlaatsysteem niets brengt op een standaard motor :hmmz

Heb diverse tests gezien met Corsa B GSi's (voor- en achteraf rollenbank tests) waarop een komplete uitlaat is vervangen. Met kompleet bedoel ik dan wel van spruitstuk tot aan eindedemper.

En dit leverde ongeveer 15pk op, wel met een katvervanger ipv een kat. En dit waren systemen van Supersprint, dus nog niets eens Groep A systemen. king:

Dus het levert op zeker winst op en dan als je nog meer aanpast (goed luchtfilter, rollenbank chip) dan kan je best nog meer plezier van een goed uitlaatsyteem hebben.

Terug
Naar boven