• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

spruitstuk inwikkelen met uitlaatband

ja bij biesheuvel en m-tech is het te koop:thumbup

veel succes:agent

binnekort ga ik eens beginnen met inwikkelen:P.

groeten nick

Mtech is denk ook die goedkope zooi die die voor duur verkoopt...

Beter bij DPT of Biesheuvel halen...

m-tech valt voor mij zoiezo al af, heb d'r alleen schakelbusjes besteld, maar achteraf zijn die lui gewoon asociaal duur....bestel er ook nix meer, tenzij ze een keer een heeeeeeeeele goeie opruiming houden :P

Die van biesheuvel is wel goed?

Je heb daar 2 types...2.5breedt voor 40 en 5breedt voor 55 op beide rollen zit 15 meter.

Ik heb namelijk wat meer spul gezien bij biesheuvel wat ik wou bestellen.

Als je het vochtig maakt is het goed strak om bochten te leggen etc. Dus gewoon die van 50mm nemen.

Je moet het ook steeds half overlappen. Met 25mm ben je uren bezig en is er alleen maar meer kans dat t los laat...

Ik bestel daar de 50mm rol, heb op het werk mooie klembandjes wat normaal voor ashoezen is. Heb al een aardig lijstje ingevult daar bij biesheuvel:jerry

Is dit dan ook te gebruiken op de orginele uitlaatspruitstukken van gietijzer, of heeft dit dan nadelige effecten???

Het is me alleen te doen om de warmte te verminderen, die pk-tjes meer doe ik wel op een andere manier.

Groeten, MArk

tape maakt niks uit voor wat voor soort spruitstuk ook, Kijk als je turbo temperatuur al tegen de 1000-1050 graden aan komt zonder die tape, dan zou ik wel gaan uitkijken ofdat het wel verstandig is om die tape om je spruitstuk te gaan doen, omdat je uitlaatgassen dan nog warmer worden. Nadelige gevolgen heeft het eigenlijk niet op een originele motor of op een motor waarbij je turbotemperatuur niet boven de 1000 graden komt.

Dat Cool tech spul heb ik ook. Ik heb de 5 cm brede variant werkt stukken makkelijker met omwinden.

groeten, Meindert

Die ramshorn die ik ingetapt heb zaten behoorlijk scherpe bochten in dus dan kun je beter een smalle pakken. Maar denk dat jou spruitstukje redelijk recht toe recht aan is.

afb063lz5.jpg

Bijbehordende downpipe :cool:

afb013im6.jpg

standaard pijp van een c20xe is ook maar 50mm he.. heb nu 62,5 da verschil zie je zkr wel:o:o

hier zie je het verschil

Foto-Q84ONB4G.jpg

Ik heb ooit gehoord dat de uitlaat sneller weg rot met die tape iemand hier ervaring mee? Het ziet er wel gaaf uit!

ja opzich als je de tape niet behandeld met de te bestellen spray dat hij vocht vast zal houden. En de tape wordt misschien als je de hele uitlaatlijn in tapet niet echt heel warm meer naar mate je meer naar de uitgang toe gaat en dus zou het kennen zijn dat je uitlaat daar wat gaat roesten aangezien er vocht in de tape blijft zitten.

Op je spruitstuk lijkt me dit niet echt het geval aangezien hij daar altijd wel meer dan 100 graden wordt.

groeten,

Origineel gepost door RonaldV

Heeft die astra zo'n dun uitlaat systeem aan al die verloopbusjes te zien?

Nou de uitlaat is niet dun maar de downpipe is zo dik, :jerry downpipe van 76mm verloop gaat naar 63,5

@rallyastra dat spruitstuk van jou ziet er wel netjes uit zo,:wors

binnekort neem ik er even goed de tijd voor en wikkel mijn groep a spruitstuk ook even in, maar wat is dat spul wat je er op moet spuiten om het water af te stoten????kan je dat ook bij biesheuvel halen??(niet dat ik er in de regen mee ga rijden hoor:P)

alvast bedankt groeten nick:cool:

nog mensen met leuke foto's met ''gestoffeerde spruistukken''????:thumbup

binnekort zet ik er wat foto's op van mij spagettispruitstuk,

groeten nick:agent

Zo zat het bij mijn oude blokje:

april11.jpg

Heb het er van de week vanaf gehaald, volgens mij had ik een asbestmasker op moeten zetten haha. Wat een stof kwam er vanaf... Omdat het hard geworden is, viel het op sommige plaatsen spontaan uit elkaar als je er even aan zat haha

Heeft er 2 jaar op gezeten en ging nu ook wel los laten, door het toch iets langs elkaar schuren en bros worden, begint het te scheuren / breken.

Maar spruitstuk was gewoon nog als ervoor hoor, nix geen roest...

Kopen? :P hehe

Je hoeft t trouwens nergens mee in te spuiten. Gewoon vochtig/nattig (niet doorweekt) maken als je het er omheen wikkelt, dan gaat het beter in vorm en kan je het strakker er omheen wikkelen... En dan is het goed :)

okee bedankt voor de tip:thumbup, wat voor spruitstuk heb je te koop dan?????

ik hoor het wel, je blok ziet er netjes uit trouwens.

groeten nick:cool:

nog ff over het nut van dat tape.

ik dacht dat sportieve uitlaatjes van dunner materiaal gemaakt werden omdat ze dan beter koelen (door rijwind) en dat een warm oppervlakte meer doorstroomweerstand geeft dan een kouder oppervlakte. dus dan zou het tog juist nadelig zijn?

aan de andere kant, als je motorruimte minder warm wordt heeft dat natuurlijk een positieve invloed op de luchttemperatuur. en zal er meer lucht je motor in komen.

en je motor wordt mider snel overhit, das natuurlijk ook een voordeel.

maar de vermogenswinst word dan niet door je uitlaatgas gehaald maar dus door je koelere inlaatlucht.

iemand hier nog een reactie op? vooral op dat van de doorstroomweerstand bij warm/koud oppervlak.

Terug
Naar boven