• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Spruitstuk moertjes aandraaien... HOW TO??

tijgetje57

Post veel
Hoi,

Allemaal rijdt alweer enkele maanden met de Zafira OPC. En nog steeds met veel plezier. Iedere keer als ze weer warm is gelopen en je drukt het gas in, dan heb ik nog steeds die grijnz op mijn kop LOL :P

Maar nu de vraag..... Heb een geluidje erin zitten als ze koud is alsof er een klein trekkertje weg rijdt. Dit hoor je nog beter als je in een garage rijdt. Kleine plofjes zeg maar.

Nu ben ik erachter dat het een kwaaltje betreft bij dit type dat het spruitstuk los kan gaan zitten. En dat als je de moertjes even aantrekt dat het weg is.

Echter nu het probleem, er zitten van die rare stervormige moertjes op het hitteschild. En mijn doppenset past daar nou net niet op. Hoe krijg ik die dingen los?

Tips en trucs meer dan welkom.:angel

origineel gepost door geert666

stervormige dop halen

Euh ja, ben bij de Bo-mij, Gamma, Praxis en Toolstation geweest.

Maar heb begrepen, ook na wat zoekwerk op internet, dat niet iedereen stervormige doppen heeft..... Het lijkt wel een torx bit waar je een dop op moet zetten.

Je hebt 6 kantige doppen en een dop met meer kanten. Is er nog een variant ofzo??

oke dus de 12 kantige dop, dan wordt het een klein maatje denk ik.

ik ga wel even kijken bij Groenhart in Heerhugowaard van de week.

TORX boutjes zijn dat, je kunt bij elke automat. zaak zo'n doppe setje scoren voor een paar tientjes vaan van Facom, hazet, gedore ofzo.

Moet je idd met een torx doppenset los draaien

Had ik ook last van met mijn voorkat vervangen :thumbdown

Is bij de betere doe het zelf zaken te vinden :thumbup

euh setje van Midlock gekocht bij de Brezan, wou niet meer wachten. Morgen als het droog is maar even verder kijken.

Kosten heel erg veel, een rib uit mijn lijf whahaha LOL....

€ 15,40 incl btw........

Dop maat 13, heb je torx set helemaal niet voor nodig.

Ik had zelfde probleem, bij het opstarten van de auto leek die wel op een tractor. Zodra de spruitstuk warm was geworden werd alles netjes afgedischt.

Bij mij waren er 2 Schroefjes afgebroken (Naast de thermostaat). Dat is een grote Opel kwaal die er heerst.

Ik hoop dat het jou niet hetzelfde overkomt :).

Succes.

het gaat over het hitteschild.......13 kun je inderdaad gebruiken voor het spruitstuk.

Hopen voor tijgetje dat er niets afbreekt!!!!

succes inderdaad

Je kan dan wel zeggen,

ik bespaar nu iets van €15 door zo'n torx setje niet te kopen

Maar er zitten genoeg dingetjes vast met torx :thumbdown

En dan kom je niet ver met doppie 13 ;)

nou het is gelukt hoor kon het hitteschild verwijderen met een torx dopje.

Vervolgens met een steeksleutel alles even nagetrokken waar ik met een steeksleutel bij kon komen.

Het betrof de moer aan de linkerzijde die bij mij los was.

Deze heb ik aangedraaid. Nu moet het geluidje weg zijn. Maar eens horen de volgende keer in een parkeergarage of het nu dan ook weg is.

Ben benieuwd.

Maar hoe hebben jullie de moeren aan de onderzijde van het spruitstuk aangetrokken cq gecontroleerd?

Op gevoel (vast is vast) je komt er met een momentsleutel toch niet bij , is niet ieders ding , waarmee ik wil zeggen : oppassen 1 keer te ver vastzetten en het is over .:(

Succes , Marcel.

d8 ik al vast is vast.

als ooit turbo sneuvelt, waarvan ik hoop nog lange na niet, dan maar eens kijken voor een andere mooiere oplossing om dit eens goed vast te zetten.

Heb wel een keertje iets gezien met tapeinden en koperen moertjes. Zag er heel erg strak uit moet ik zeggen.

Terug
Naar boven