• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

spuiten in de dorpel

testdrive

Post weleens wat
heey allemaal

had ff een vraag en benieuwd hoe iedereen dat doet.

als je nou een stukje in je dorpel heb gelast dan kan je hem daarna mooi aan de buiten kant spuiten om te verkomen dat hij weer gaat roesten natuurlijk.

maar hoe doen de meeste dat van jullie in de dorpel??

als sommige het al unberhoud doen.

is toch eigelijk een plek waar je onmogelijk kan komen met je spuitbusje:P

heb zelf ook zo'n spuitbus tectiel met zo'n slangetje eraan.

spuit alle kanten op, perfect spul.

maar was benieuwd hoe de rest dat doet.

of ze het ook op deze manier doen of een andere manier hebben

tectiel naar binnen spuiten is niet de oplossing, je kunt het beste oude afgetapte olie pakken van een vrachtwagen en deze met een slangetje met een compressor er in blazen, tot de olie uit alles gaatjes en hoekjes komt, wel even wat er onder leggen, dit heb ik ook bbij de dorpels etc gedaan.

met warm weer loopt de olie overal naartoe, zodat alles wordt gedekt.

dit is mijn techniek;)

succes

ik ga, alvorens de auto naar de spuiter gaat, diverse gaten boren in de dorpels,

waar ik dus de tectyl in ga spuiten.

gaatjes dicht lassen, en klaar is kees.

Ik maak in de rekord dorpels een paar gaten waar ik afdichtdoppen in stop. De nieuwere wagens hebben dit ook.

Dopje er uit, spuiten met shizzle...en dopje er weer op:thumbup

origineel gepost door Emiel-Manta

ik ga, alvorens de auto naar de spuiter gaat, diverse gaten boren in de dorpels,

ja dit heeft geen zin,na tectiel weer lassen:o

mag je blij wezen dat de boel niet in de fik vliegt.

idd wat fearles zegt gaten boren en dan afdoppen,zo kan je ieder jaar weer opnieuw tectiel inspuiten.

en afgewerkte olie lijkt me ook geen goed plan.

ivm siliconen als je hem ooit weer eens wilt spuiten

ik doe altijd ML coating. dit is speciaal voor holle ruimtes. ik heb een spuit op de compressor waar ik een ML bus onder schroef. hier zit een slangetje aan. er is mij ook wel eens geadviseert om door de ML wat afgelopen olie te mengen.

het werkt in ieder geval heel goed, ik heb hier nu ook een kadett staan die in het verleden een goede ML behandeling heeft gehad. en dat kun je merken, dorpels etc 100% hard.

Zwart is voor de buitenkant.

ml/wax is voor de binnekant.

als je over een compressor beschikt zou ik geen spuitbus nemen,maar een patroon voor in een vloeistof beker.dit is de helft goed koper en je kan met de compressor onder hogeredruk verder in de koker sprayen,je raakt dan echt alles.

origineel gepost door GREY ILLUSION

origineel gepost door Emiel-Manta

ja dit heeft geen zin,na tectiel weer lassen:o

mag je blij wezen dat de boel niet in de fik vliegt.

idd wat fearles zegt gaten boren en dan afdoppen,zo kan je ieder jaar weer opnieuw tectiel inspuiten.

en afgewerkte olie lijkt me ook geen goed plan.

ivm siliconen als je hem ooit weer eens wilt spuiten

haha, nou zo groot hoeft zo'n gat niet te zijn,

kwestie van punten ;) daar gaat niets van branden hoor ;)

afdoppen vind ik persoonlijk zonde, omdat m'n auto gewoon clean moet worden, daar passen afgedopte gaatjes niet in :P

Het is de onderkant van de wagen, wie gaat er nou op zn knieen je wagen bekijken...dat zou echt mierenneuken zijn:jerry

Dr zijn hele nette rubber dopjes te krijgen, dan valt het niet eens zo erg op.

misschien is dat dan toch nog wel een leuke optie ja.. :hmmz

en m'n manta heeft daar trouwens sowieso al gaatjes in zitten, voor de sideskirt bevestiging.

dan zie je daar achteraf niets meer van inderdaad!

volgende keer toch maar even wat verder nadenken :P

mijn 2e d kadett heeft ook overal in de deursponningen kleine rubberen dopjes, stoort mij niet, en het helpt echt heel goed.

nadeel is bij ML dat je auto 2 weken lang een gigantische ML geur heeft van binnen, aangezien dat spul met goede compressor druk echt overal komt.:jerry

klopt inderdaad,

ik moet op 't werk ook pre-wax behandelingen bij vrachtauto's uitvoeren.

ook gewoon op 8bar, met een flinke spuit.

hoor wel vaker dat de geur lang blijft hangen!

Terug
Naar boven