• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

SR/GTE Tellerset aansluiten

babyblue

Post vaak
Kan iemand mij helpen hoe ik de set moet aansluiten waar welke op hoort?

SRtellerunit.png

origineel gepost door babyblue

Kan iemand mij helpen hoe ik de set moet aansluiten waar welke op hoort?

SRtellerunit.png

Licht + is allemaal juist (origineel via contact, maar aansluiten op de rest van je dashboardverlichting is mooier).

Licht - is (denk ik) ook alemaal juist.

Klokje heeft op aansluiting onbekend een constante voeding nodig.

De + op de oliedrukmeter is een geschakelde plus.

De c of G aansluiting komt vanaf je speciale oliedruksensor (2 aansluitingen) op het motorblok.

tussen je startmotor en je dynamo zit een redelijk dikke kabel. Deze moet er tussenuit.

Nu laat je een 6mm2 kabel lopen vanaf je dynamo naar je amperemeter. Ook laat je een 6mm2 kabel lopen vanaf je amperemeter naar je startmotor.

Als je je contact aanzet en de meter schiet naar +, dan weet je dat hij verkeerd-om zit aangesloten achterop je klokje.

Dankuuu De B+ weet ik gelukkig te vinden alleen ik vind dit een linke klus ivm kortsluiting maar dan zal ik dit komende dagen proberen en een speciale oliedrukmeter heb ik toevallig al met 2 aansluitingen alleen welke aansluiting moet op de meter?

dan haal je de accupool los heb je ook geen kans op kortsluiting

oliedruksensor zitten 2 aansluitingen 1 is voor de meter en de andere voor het lampje als de meter niet werkt kun je die 2 draden nog om draaien

Als het goed is heb je nu 1 stekker-aansluiting op je oliedruksensor.

Bij de nieuwe sensor heb je 1 stekkeraansluiting en 1 schroef-aansluiting.

Schroef is voor de meter, stekker voor het lampje.

Anders eerst proberen met het lampje...........

Als hij zwak gaat branden, heb je de verkeerde.

Je hoeft op zich niet bang te zijn voor sluiting, als je de accupool maar los haalt op het moment dat je gaat klooien met de ampere-meter. Deze is namelijk niet afgezekerd.

Dat was ik ook wel van plan haha maar dan loopt de stroom wel altyd door de meter zo bedoel ik het meer ik zal wel wat klooien(met de accupool eraf)

De GT al verkocht trouwens?

origineel gepost door opelgteetje

dan haal je de accupool los heb je ook geen kans op kortsluiting

oliedruksensor zitten 2 aansluitingen 1 is voor de meter en de andere voor het lampje als de meter niet werkt kun je die 2 draden nog om draaien

jazeker ben nog steeds met mijn andere project bezig heb helaas even wat weinig tijd en het was veel te warm om in de garage te gaan staan te schuren en plamuren

daarom moet ook geen haastklus worden toch.

heb je de manta nou eindelijk goed aan het lopen op gas en bezine of nog niet

Jaa gelukkig wel haha vorige week allen motor vervangen voor een 2 liter oude had lagerschade de 2 liter loopt toch even net wat soepeler en had ik toch nog liggen

ok dus dat ook weer opgelost.

heb de motor van de kadett ook uit elkaar gehad

zit nu weer in elkaar

had 2 zuigerveren stuk en geen krassen in de cilinder

nieuwe veren er in gezet en blok kleurtje gegeven

alleen nog afwachten wanneer ie er weer in kan

nu nog ff je tellersetje aansluiten en dan is de manta weer klaar zeker

of wil je dan nog meer doen

dan alleen de sierlijsten erop dan is hij weer orgineel en dan in de jaren even opnieuw in dezelfde kleur dan is hij helemaal klaar

390389472.jpg

Heb hier nog een foto van toen ik de Sr uit elkaar heb gehaald. Misschien kun je via een vraagbak de kleurcodes van de meeste stroomdraden terug vinden..

Terug
Naar boven