• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stadlichten aan bij openen deuren

<>

Dit kan wel, dat er spanning op blijft staan.

Alleen je lampje heeft een spannings verschil nodig om te branden, het kan dus zijn dat er gewoon aan beide kanten spanning staat van het lampje, en als hij brand maar aan 1 kant, vandaar het spannings verschil waarop hij brand.

Dit is net een dynamo lampje, zodra hij een spanningsverschil heeft brand hij, als de rotor draait is er geen verschil, maar het lampje laat wel spanning door.

hoop dat ik het begrijpbaar heb uitgelegd.

Wout

de interieur verlichting wordt negatief geschakeld (kwam ik laatst ook achter). Je zou eventueel een pnp transistor kunnen gebruiken ofzo.

de interieur verlichting wordt negatief geschakeld (kwam ik laatst ook achter). Je zou eventueel een pnp transistor kunnen gebruiken ofzo.

ja zo wil ik het, alleen dan met stadslichten of me dimlichten.

hoe word het aangesloten? via je zekeringkast of moet je die pulsdraad naar binnen trekken?

ja zo wil ik het, alleen dan met stadslichten of me dimlichten.

hoe word het aangesloten? via je zekeringkast of moet je die pulsdraad naar binnen trekken?

[rquote=1838594&tid=140221&author=Spacejam]als je lui bent:

Dit werkt niet voor een Astra G.

Ik zou dat op dat filmpje ook wel willen maar dan i.c.m. mijn stadslichten.

[rquote=1838594&tid=140221&author=Spacejam]als je lui bent:

Dit werkt niet voor een Astra G.

Ik zou dat op dat filmpje ook wel willen maar dan i.c.m. mijn stadslichten.

[rquote=1839395&tid=140221&author=red-bull]hallo,

is inderdaad wel een leuke optie , misschien wel iets om te laten maken voor de astra G bij voldoende animo.

mvrg Rob

[/rquote]

Count me in!

is inderdaad wel een leuke optie , misschien wel iets om te laten maken voor de astra G bij voldoende animo.

mvrg Rob

[/rquote]

Count me in!

[rquote=1838215&tid=140221&author=mark-vd-lely]hallo,

Maar door een één of andere mysterieuze manier brand de stadsverlichting altijd als ik dit aansluit. later gemeten staat er altijd stroom op de interieurverlichting. ook als het lampje niet brand. ik snap er echt helemaal niets van.. het kan toch niet dat er stroom gemeten word op het interieurlampje en dat hij niet brand.

mvg mark[/rquote]

Het lampje in je interieur gaat branden als de stroomking is gesloten.

M.a.w of je nu in de plus van het circuit of in de min een schakelaar plaatst, het lampje gaat pas branden als de schakalaar de stoomkring sluit.

En in jou geval staat de schakelaars in de min. dit scheelt namelijk een draad, naar je lampje.

[rquote=1838215&tid=140221&author=mark-vd-lely]hallo,

Maar door een één of andere mysterieuze manier brand de stadsverlichting altijd als ik dit aansluit. later gemeten staat er altijd stroom op de interieurverlichting. ook als het lampje niet brand. ik snap er echt helemaal niets van.. het kan toch niet dat er stroom gemeten word op het interieurlampje en dat hij niet brand.

mvg mark[/rquote]

Het lampje in je interieur gaat branden als de stroomking is gesloten.

M.a.w of je nu in de plus van het circuit of in de min een schakelaar plaatst, het lampje gaat pas branden als de schakalaar de stoomkring sluit.

En in jou geval staat de schakelaars in de min. dit scheelt namelijk een draad, naar je lampje.

mvrg Rob

[/rquote]

ik heb destijds meerdere van die modules gemaakt dus ik kan wel iemand voorthelpen:thumbup

zelf maak ik ze niet meer!

mvrg Rob

[/rquote]

ik heb destijds meerdere van die modules gemaakt dus ik kan wel iemand voorthelpen:thumbup

zelf maak ik ze niet meer!

[rquote=1839065&tid=140221&author=mark-vd-lely]ja zo wil ik het, alleen dan met stadslichten of me dimlichten.

hoe word het aangesloten? via je zekeringkast of moet je die pulsdraad naar binnen trekken?[/rquote]

je moet idd 1 draad naar binnen trekken om de puls van de ontgrendeling te pakken.

[rquote=1839065&tid=140221&author=mark-vd-lely]ja zo wil ik het, alleen dan met stadslichten of me dimlichten.

hoe word het aangesloten? via je zekeringkast of moet je die pulsdraad naar binnen trekken?[/rquote]

je moet idd 1 draad naar binnen trekken om de puls van de ontgrendeling te pakken.

Terug
Naar boven