• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stand dimlicht fout code B1002 l.v koplamp stuur apparaat 6

gwriemersma

Post veel
Krijg sinds enige dagen deze melding op mijn display "stand dimlicht"

Nu heb ik alle lampen gecheckt maar alles oke :hmmz

en nu :hmmz iemand een idee

Heb je automatische hoogteregeling op je koplampen ?

Dan is er waarschijnlijk een sensor (een beetje) stuk.

Ik krijg deze melding ook, maar alleen als er iemand achterin zit of de kofferbak vol ligt.

Bij mij is de sensor op de achteras niet helemaal lekker meer, en daardoor krijg ik dan die melding.

Uitgelezen code B1002 ecu not programed :hmmz

Kan dit alles veroorzaakt zijn door het feit dat mijn accu dood en was :hmmz (lijkt mij sterk)

Auto bij de vod geweest ecu moest opnieuw worden ingeleerd en dan zou mijn probleem opgelost zijn :thumbup

Maar nee hoor :swear bijna uur bezig geweest wilde niet lukken was de verklaring van chef monteur bij iedere poging strande hij bij chassis nummer :hmmz

Maar goed hoefde maar een half uur te betalen dus :vertag viel mee

Maar toen kwam hij met de droevige boodschap dat l.v koplamp stuur apparaat 6235081 kapot zou zijn :hmmz :swear

Dit alles vind ik wel vreemd want we hebben in de garage van mijn buurman (vakgarage) de auto eerder die dag uitgelezen en daar de koplampen een opdracht prompt gegeven om hoogte te verstellen wat gewoon werkte :hmmz

Om nu even het stuur app te verwisselen €411 ex btw dat dacht ik dus niet

En nu?

Alle raad en advies welkom :afro

Terug
Naar boven