• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Standaard alarm systeem?

Imperium

Post weinig
Volgens mij zit er in mijn auto een alarm systeem van opel. alleen heb ik geen idee hoe ik deze kan activeren of niet. ik heb alleen een sleutel van het contact bij de auto gekregen en verder niets. Is het alarm te gebruiken of kan ik er helemaal niks mee?

zoja, kan ik hem op een of andere manier testen?

Ook vraag ik me af waar deze stekker voor dient? beetje in de buurt van het koelvloeistofreservoir..

eayvsmagnajmelookjvt.jpg

Die stekker is van het alarm systeem, wat dus niet in de auto aanwezig is.

als er een origineel alarm is zit moet er een Ultrasoon sensor in het binnenlicht zitten.

willem

Er zit dus wel een ultrasone sensor aan allebei de kanten boven de gordels. Ook zit er een extra alarm hoorn rechtsboven in de motorruimte. Alleen dus geen hoofdunits begrijp ik? Ook krijg ik de sleutel niet horizontaal in het slot.

gaan de deurruiten als je met de sleutel op slot vast houd??

Heb je het originele controle lampje voor dit alarm in de auto??

heb je een schakelaar om binnenruimte bewaking uit te schakelen??

zit je motorkapschakelaar aangesloten??

Slot gaat niet plat: waarschijnlijk verkeerd deurslot in de auto, namelijk een voor zonder centrale vergrendeling.

Willem

origineel gepost door wim-v6

gaan de deurruiten als je met de sleutel op slot vast houd??

Nee

Heb je het originele controle lampje voor dit alarm in de auto??

Waar moet die zitten?

heb je een schakelaar om binnenruimte bewaking uit te schakelen??

Ja

zit je motorkapschakelaar aangesloten??

Ja

Slot gaat niet plat: waarschijnlijk verkeerd deurslot in de auto, namelijk een voor zonder centrale vergrendeling.

Mijn CV werkt anders wel? :)

Willem

Werkt de safe lock ook??

bij de Calibra moet je voor Safe-lock en inschakelen alarm sleutel plat draaien.

Willem

Beveiligd slot + inschakeling fabrieks Alarm

als je slot plat draait en sleutel uitneemt, kan je de pennetjes in de auto niet meer omhoog trekken.

Willem

Dit komt vaak door plaatsen vectra-B deurgrepen, of sloten.. deze kan je niet dwars draaien, bij de vectra-B werkt safe lock namelijk volledig elektronisch door 2x opslot te draaien of te drukken (origineel AB)

Willem

als er een origineel alarm is zit moet er een Ultrasoon sensor in het binnenlicht zitten.

willem

Deze stekker is van het 4x4 systeem ,die van het alarm zit aan de andere kant

De ultrasoon sensoren van een origineel calibra alarm zitten in de dakstijl (boven de veiligheidsgordel) , hier kan je dan ook meteen aan herkennen of je auto een standaardalarm heeft en ook aan de claxon die links voor onder de motorkap zit (naast de uitlees stekker)

gelukkig niet, leer dagelijks bij!!

Weet jij toevallig ook waar het controle lampje van het Calibra / Vectra-A alarmsysteem zit??

ik weet dat deze bij de Tigra / Corsa-B / Astra-F in de alarmlicht schakelaar zit, en bij de vectra-B in de schakelaar binnenruimte beveiligings uyitschakeling..

Willem

origineel gepost door stellema

willem

Deze stekker is van het 4x4 systeem ,die van het alarm zit aan de andere kant

De ultrasoon sensoren van een origineel calibra alarm zitten in de dakstijl (boven de veiligheidsgordel) , hier kan je dan ook meteen aan herkennen of je auto een standaardalarm heeft en ook aan de claxon die links voor onder de motorkap zit (naast de uitlees stekker)

Maargoed, ik heb geen 4x4? zal wel standaard kabelboom zijn in alle calibra's dan?

En dan alsnog het probleem met de cilinder / main unit die ik niet kan vinden? dus ik zit eigenlijk met een half alarm waar ik niks aan heb?

Terug
Naar boven