• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Start problemen

Hallo Allen,

Mijn naam is stefan zwaneveld, en rijdt in een Opel Vectra 2.0i uit 1992.

Gisteren had ik opeens een startprobleem.

Ik wilde de auto starten, maar hij sloeg niet aan.

Een tijdje proberen te starten (startmotor draaide wel rond)maar hij wilde niet.

Anwb erbij gehaald, en die startte de motor natuurlijk in een keer :hmmz........., en die heeft de motor in zijn vrij even toeren laten maken.

Heb toen gewoon kunnen rijden en verder geen problemen gehad.

Na een uurtje rijden, motor uitgezet, en toen 'zonder problemen' weer gestart.

Heeft iemand een idee wat dat geweest zou kunnen zijn ???? :wtf

Groet,

Stefan Zwaneveld

Misschien de startmotor welke aan het eind van zijn latijn is, deze kan wel eens een tandwiel missen waardoor hij niet aanslaat, na een aantal keer proberen doet hij het soms dan ineens wel. Heb dit zelf ook wel eens gehad bij mijn oude Vectra A.

Zou het wel in de gaten houden...

Groetjes,

Marc

Oeps...startmotor .....startmotor draait prima in de rondte..dat is het probleem niet.

De motor wilde niet aanslaan.

Nadat de Anwb meneer de motor gestart had, en de motor even toeren had laten maken, deed de motor het weer prima, en heb ik een uurtje rond gereden.

Na dat uurtje de auto aan de kant (thuis gekomen)...motor uitgezet, en toen weer gestart.

Hij startte toen meteen.....

Met de startmotor is volgens mij (leek) niets aan de hand..

Groet,

Stefan

Oke... dan is het inderdaad niet je startmotor, anders hoor je die niet ronddraaien nl. maar alleen een

Ik ga dan meer denken aan ontstekingsmodule... wellicht weet Wim-V6 hier op het forum precies wat er aan de hand kan zijn.

Groetjes,

Marc

hallo

komt het start probeem alleen voor bij warme motor Dan kan de vloeistoftemperatuur sensor het zijn Dit is mischien te verhelpen door de stekker van de sensor een paar keer af te halen en weer op te steken Denk er aan dat er 2 sensors voor de koelstof temperatuur zijn.

Vr. gr HANS

Terug
Naar boven