Hallo allemaal
Ik denk dat ik een serieus probleem heb.
Als ik mijn omega wil staren (koud)slaat hij aan en vervolgens direct weer af!
Na de tweede (soms derde) startpoging slaat hij dan aan op drie poten.
Als ik hier niet snel probeer de toeren omhoog te krijgen gaat het motormanagement lampje branden.
Als ik dus de toeren omhoog gekregen heb wil de motor wel normaal lopen op 4 poten.
Ook moet ik hier bij op merken dat ik wat koelvloeistof kwijt raak (niet echt veel)en ook moet ik zeggen dat als ik thuis komt en de motor uitzet ik even de druk (voorzichtig) van het systeem afhaal.(de lucht van hetdrukvat voorzichtig ontsnappen)
Dan valt het mij op de motor de volgende dag bij een koude start wat eerder start en ook wat korter op drie poten loopt.
Nu mijn stelling
Kan het zijn dat de koppakking kadoek is en kan ik hier bar leaks toevoegen?
Of kom ik direct in het dure plaatje van koppakking vervangen.
Dit was dus de vraag of kan het wat anders zijn.
Wat kost een koppakking reparatie ongeveer?
gREETZ,
Aart
Ik denk dat ik een serieus probleem heb.
Als ik mijn omega wil staren (koud)slaat hij aan en vervolgens direct weer af!
Na de tweede (soms derde) startpoging slaat hij dan aan op drie poten.
Als ik hier niet snel probeer de toeren omhoog te krijgen gaat het motormanagement lampje branden.
Als ik dus de toeren omhoog gekregen heb wil de motor wel normaal lopen op 4 poten.
Ook moet ik hier bij op merken dat ik wat koelvloeistof kwijt raak (niet echt veel)en ook moet ik zeggen dat als ik thuis komt en de motor uitzet ik even de druk (voorzichtig) van het systeem afhaal.(de lucht van hetdrukvat voorzichtig ontsnappen)
Dan valt het mij op de motor de volgende dag bij een koude start wat eerder start en ook wat korter op drie poten loopt.
Nu mijn stelling
Kan het zijn dat de koppakking kadoek is en kan ik hier bar leaks toevoegen?
Of kom ik direct in het dure plaatje van koppakking vervangen.
Dit was dus de vraag of kan het wat anders zijn.
Wat kost een koppakking reparatie ongeveer?
gREETZ,
Aart