• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Start wel, maar valt bij stationair uit

origineel gepost door Klopper

Heb hem uitgelezen, maar is een rare code... Getallen die ik krijg zijn 1-4-10-5... Normaal moet er toch ook code 12 zijn vanwege de motor of iets dergelijks... Het getal 10 heb ik meerdere keren gecontroleerd...

EDIT: Ah, 10 is dus een 0 :P

Hee hoor, is geen rare Code, Welkom in de wereld die Tech-II heet.

Deze gebruikt 4 cijfer codes.

en inderdaad p1405 EGR-klep.

Deze zal wel vast zitten van de vervuiling.

Reinigen, Gasklep gelijk schoonmaken.

Willem

Ik dacht meer in de richting van; getallen van 1 tot 9, en 10 klopte dus niet echt in m'n rijtje, maar 0 klonk al wat logischer :P

Willem, weet jij toevallig een makkelijke manier om de EGR-klep schoon te maken, zonder dat ik 'm los hoef te halen? Bij mij zit hij, zoals ik al zei, op een lastige plaats...

Ik dacht meer in de richting van; getallen van 1 tot 9, en 10 klopte dus niet echt in m'n rijtje, maar 0 klonk al wat logischer :P

Willem, weet jij toevallig een makkelijke manier om de EGR-klep schoon te maken, zonder dat ik 'm los hoef te halen? Bij mij zit hij, zoals ik al zei, op een lastige plaats...

Klopt, en er is geen andere methode,

Gasklep weghalen is het makkelijkst om erbij te komen.

De EGR is niet schoon te maken met een Middeltje of toevoeging helaas..

Wel zou je m kunnen afplaten / afdoppen na het reinigen, kan ie niet meer vervuilen.

Dat zal af en toe wel een lampje geven (p0400 > 10x 4x 10x 10x 10x)

trouwens, 0x knipperen gaat niet, daarom hebben ze er 10x van gemaakt.

Willem

Klopt, en er is geen andere methode,

Gasklep weghalen is het makkelijkst om erbij te komen.

De EGR is niet schoon te maken met een Middeltje of toevoeging helaas..

Wel zou je m kunnen afplaten / afdoppen na het reinigen, kan ie niet meer vervuilen.

Dat zal af en toe wel een lampje geven (p0400 > 10x 4x 10x 10x 10x)

trouwens, 0x knipperen gaat niet, daarom hebben ze er 10x van gemaakt.

Willem

Mja, dat 10 keer knipperen is opzich ook wel logisch, alleen denk ik niet altijd logisch na :P

Naja, dan is het maar rustig de rekening afwachten... Hopelijk heb ik dan de komende 2 jaar geen gedonder meer met m'n auto...

Mja, dat 10 keer knipperen is opzich ook wel logisch, alleen denk ik niet altijd logisch na :P

Naja, dan is het maar rustig de rekening afwachten... Hopelijk heb ik dan de komende 2 jaar geen gedonder meer met m'n auto...

Terug
Naar boven