• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Starten....zucht

ik denk toch dat je het in de brandstof toevoer moet zoeken, bij teveel

benzine krijg je ook zwarte bougies.

ik zou beginnen met het nazien van het brandstof filter zodat er geen

ongerechtigheden in het brandstofsysteem komt. branstofleiding nazien

of die schoon is want als er weer deeltjes los of vrij komen kunnen die

weer in de injectoren komen zodat deze open blijven staan of een extra

filter er tussen plaatsen kort bij de motor. beste is om de injectoren ultrasoon

te reinnigen of anderen plaatsen.

ik denk toch dat je het in de brandstof toevoer moet zoeken, bij teveel

benzine krijg je ook zwarte bougies.

ik zou beginnen met het nazien van het brandstof filter zodat er geen

ongerechtigheden in het brandstofsysteem komt. branstofleiding nazien

of die schoon is want als er weer deeltjes los of vrij komen kunnen die

weer in de injectoren komen zodat deze open blijven staan of een extra

filter er tussen plaatsen kort bij de motor. beste is om de injectoren ultrasoon

te reinnigen of anderen plaatsen.

Het probleem is duidelijk dat de bougies (zwart) nat worden telkens, want toen ik de nieuwe (Droog) erin zette startte die daarna meteen zonder moeite

Het probleem is duidelijk dat de bougies (zwart) nat worden telkens, want toen ik de nieuwe (Droog) erin zette startte die daarna meteen zonder moeite

als je geluk hebt (en het de injectoren zijn), is er even met een schroevendraaiertje oid tegenaan tikken genoeg.

Bij mij werkte dat iig wel. Anders misschien de koudstartinjector die open blijft staan?

Je zegt dat ie af en toe alleen klik zegt. Daar versta ik dan onder dat de startmotor niet rondgaat?

Slecht startrelais misschien, ook een keer tegenaan tikken, misschien lost het dat op.

Probeer anders met een schroevendraaier een aantal keer de constante plus met de stuurstroom te verbinden.

Als ie dan iedere keer goed start weet je dat het aan je startmotor ligt.

als je geluk hebt (en het de injectoren zijn), is er even met een schroevendraaiertje oid tegenaan tikken genoeg.

Bij mij werkte dat iig wel. Anders misschien de koudstartinjector die open blijft staan?

Je zegt dat ie af en toe alleen klik zegt. Daar versta ik dan onder dat de startmotor niet rondgaat?

Slecht startrelais misschien, ook een keer tegenaan tikken, misschien lost het dat op.

Probeer anders met een schroevendraaier een aantal keer de constante plus met de stuurstroom te verbinden.

Als ie dan iedere keer goed start weet je dat het aan je startmotor ligt.

wat voor een ontsteking heb jij

zit daar een weerstand bij zoja

zal die het begeven hebben

ik weet het niet precies

meer maar als er achter je bobine

een zwartkastje zit

met twee stekkers

als dat zo is moet je die eens

loshalen en inelkaar

steeken succes

wat voor een ontsteking heb jij

zit daar een weerstand bij zoja

zal die het begeven hebben

ik weet het niet precies

meer maar als er achter je bobine

een zwartkastje zit

met twee stekkers

als dat zo is moet je die eens

loshalen en inelkaar

steeken succes

Ik kom uit Etten-Leur (bij Breda)

De startmotor gaat rond, soms pakt ie en soms pakt ie niet, maar denk dat ik hem net verzopen heb (ruik een sterke benzine lucht).

Heb even de bougies eruit gehaald en hij staat nu ff met de motorkap open, ik hoop dat ik vanavond nog weg kan!

Ik kom uit Etten-Leur (bij Breda)

De startmotor gaat rond, soms pakt ie en soms pakt ie niet, maar denk dat ik hem net verzopen heb (ruik een sterke benzine lucht).

Heb even de bougies eruit gehaald en hij staat nu ff met de motorkap open, ik hoop dat ik vanavond nog weg kan!

Terug
Naar boven