• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Starten....zucht

@camper wrote:ja klopt

Als je het hebt over de zwarte stekker (waar 2 kabels uit komen) onder de bobine, deze heeft niets te maken met stationair lopen.

Deze is de module van de elektronische ontsteking (ter vervanging van de platines)

Haal deze stekker los, en de ontsteking doet niets meer.

1 van de 2 kabels gaat naar de verdeler (naar de hall sensor) en de andere kabel gaat naar de kabelboom van de auto en bobine (+, -1, en massa)

Als je hier dingen in gaat door verbinden, zal hij er echt niet beter op gaan lopen.

@camper wrote:ja klopt

Als je het hebt over de zwarte stekker (waar 2 kabels uit komen) onder de bobine, deze heeft niets te maken met stationair lopen.

Deze is de module van de elektronische ontsteking (ter vervanging van de platines)

Haal deze stekker los, en de ontsteking doet niets meer.

1 van de 2 kabels gaat naar de verdeler (naar de hall sensor) en de andere kabel gaat naar de kabelboom van de auto en bobine (+, -1, en massa)

Als je hier dingen in gaat door verbinden, zal hij er echt niet beter op gaan lopen.

wilde net naar de garage brengen, maar ik krijg hem gewoon niet op gang. Nu lukt het starten (met beetje gas bij) wel, maar zodra ik het gas loslaat gaat de motor trillen als een gek en slaat hij uit. Als ik het goed heb hoorde ik ook wat geluidjes bij het luchtfilter kan fout zitten hoor maar dacht dat het daar vandaan kwam.

Ik weet niet meer wat ik kan doen nu, hij moet eigenlijk vandaag nog naar de garage maar zo kan ik er niet mee rijden natuurlijk

zou als ik jou was even naar de garage bellen, waarschijnlijk hebben ze wel een autoambulance ofzo waarmee ze hem ff op kunnen halen

wilde net naar de garage brengen, maar ik krijg hem gewoon niet op gang. Nu lukt het starten (met beetje gas bij) wel, maar zodra ik het gas loslaat gaat de motor trillen als een gek en slaat hij uit. Als ik het goed heb hoorde ik ook wat geluidjes bij het luchtfilter kan fout zitten hoor maar dacht dat het daar vandaan kwam.

Ik weet niet meer wat ik kan doen nu, hij moet eigenlijk vandaag nog naar de garage maar zo kan ik er niet mee rijden natuurlijk

zou als ik jou was even naar de garage bellen, waarschijnlijk hebben ze wel een autoambulance ofzo waarmee ze hem ff op kunnen halen

Ja maar ik denk nu dat het probleem niet bij direct een teveel aan benzine ligt maar bij een teweinig aan lucht (en indirect daardoor misschien ook wel teveel aan benzine). Aangezien hij boven de 2000 toeren blijft lopen, maar zodra hij daar onder komt gaat de motor hard trillen en schokkerig lopen en slaat hij af. Ik heb geprobeert hem op de noodloop te laten lopen (stekker van massameter eruit halen) maar dit had geen resultaat. Kan het probleem alsnog bij de LMM liggen?

Ik heb btw een openlucht filter kop en heb hem ook al even laten lopen zonder die kop erop aar ook hetzelfde probleem

Ja maar ik denk nu dat het probleem niet bij direct een teveel aan benzine ligt maar bij een teweinig aan lucht (en indirect daardoor misschien ook wel teveel aan benzine). Aangezien hij boven de 2000 toeren blijft lopen, maar zodra hij daar onder komt gaat de motor hard trillen en schokkerig lopen en slaat hij af. Ik heb geprobeert hem op de noodloop te laten lopen (stekker van massameter eruit halen) maar dit had geen resultaat. Kan het probleem alsnog bij de LMM liggen?

Ik heb btw een openlucht filter kop en heb hem ook al even laten lopen zonder die kop erop aar ook hetzelfde probleem

Ik blijf er toch bij dat het de injectoren die vuil zijn, heb het zelf ook gehad.

Motor slaat wel aan en licht spelen met gaspendaal blijft die pruttelend

lopen, zwarte pluimen en sterke benzine lucht uit de uitlaat. Als dat ook de kenmerken

zijn ga er maar van uit dat het de injectoren zijn. Dan te werk gaan zo ik eerder

omschreven heb.

Terug
Naar boven