• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Starten....zucht

@joelvereycken wrote:Ik word hier GEK van!

Ik had gebeld voor nieuwe bougies te bestellen. Hebben ze me ngk brp6ES mee gegeven ipv HS.... te lange schroefdraad dus...

Had ze erin gedraaid om toch maar te proberen. Rotor draait trouwens wel met klok mee, en rechts boven zat een streepje, dus heb vanaf dat streepje de volgorde 1-3-4-2 aangehouden. Weer klap klap klap!

Ik dacht misschien ligt het aan de bougies, oude er terug in gedraaid, start ie niet meer...misschien verzopen?

Met die hete zon op mijn kop nu heel erge hoofdpijn gekregen dus gaat lekker allemaal, weet niet meer wat ik nu moet, heb de auto maandag nodig

Wat ongeloofelijk dom om bougies met te lang schroefdraad er in te draaien zeg, ik hoop voor je dat je er niets mee stuk hebt gemaakt.

IK zou er een monteur naar laten kijken, zelf zou ik dat nooit doen maar lijkt me in jouw geval toch echt het beste voordat je iets serieus stuk maakt.

tis maar een aanbeveling natuurlijk heh

@JR-Customs wrote:@joelvereycken wrote:Ik word hier GEK van!

Ik had gebeld voor nieuwe bougies te bestellen. Hebben ze me ngk brp6ES mee gegeven ipv HS.... te lange schroefdraad dus...

Had ze erin gedraaid om toch maar te proberen. Rotor draait trouwens wel met klok mee, en rechts boven zat een streepje, dus heb vanaf dat streepje de volgorde 1-3-4-2 aangehouden. Weer klap klap klap!

Ik dacht misschien ligt het aan de bougies, oude er terug in gedraaid, start ie niet meer...misschien verzopen?

Met die hete zon op mijn kop nu heel erge hoofdpijn gekregen dus gaat lekker allemaal, weet niet meer wat ik nu moet, heb de auto maandag nodig

Wat ongeloofelijk dom om bougies met te lang schroefdraad er in te draaien zeg, ik hoop voor je dat je er niets mee stuk hebt gemaakt.

IK zou er een monteur naar laten kijken, zelf zou ik dat nooit doen maar lijkt me in jouw geval toch echt het beste voordat je iets serieus stuk maakt.

Bougies met te lang draad erin steken is inderdaad niet helemaal briljant nee. Haal er nu maar eerst gewoon es iemand bij met verstand van zaken die je ook e.e.a. uit kan leggen.

Niemand in zijn buurt van 't forum hier die 'm ff een handje kan helpen?

Ik word hier GEK van!

@joelvereycken wrote:Ik word hier GEK van!

Maar goed, bougies kunnen telkens nat en droog zijn, als ie klapklapklap doet heb je applaus, of waarschijnlijker een fout ontstekingstijdstip. Als je dat niet eerst gechecked hebt, of hebt laten checken, kunnen we je niet zo veel verder helpen. Dat is iets dat eerst uigesloten moet worden.

@JR-Customs wrote:@joelvereycken wrote:Ik word hier GEK van!

Bougies met te lang draad erin steken is inderdaad niet helemaal briljant nee. Haal er nu maar eerst gewoon es iemand bij met verstand van zaken die je ook e.e.a. uit kan leggen.

Niemand in zijn buurt van 't forum hier die 'm ff een handje kan helpen?

Ja ik moet eerst echt heeeel zeker weten wat precies de goede volgorde van de bougiekabels is, en dan proberen met GOEDE bougies.

Aangezien het probleem na het vervangen van de verdelerkap , de rotor en de kabels is gekomen, is die oorzaak denk ik het waarschijnlijkst.

Nog even voor de duidelijkheid: De inkeping onder de verdelerkap zit linksboven, dit zou moeten betekenen cilinder 1? De rotor draait met de klok mee dus vanaf daargeteld de 1-3-4-2 volgorde :

2 1

4 3

^ zo zouden ze dan in de verdelerkap moeten zitten?

1 ste cilinder boven in zetten

op je krukas poelie ziot merk tekle als goed is

als je voor de auto staat kijk je rechts naas blok dan zit er als je langs de uitlaat hkijkt een gat dan zie je het vlieg wiel

op het vlieg wiel zit een bobbeltje(of putje)

duw de auto naar voren of achter of sleutel op de kruikas dan zet je deze gelijk met de pijl op het blok in het midden van het gat

kijk dan effe of je rotor naar cil 1 wijst doet hij dit :

dan effe kabels op op de goede volgorde zetten

Maar goed, bougies kunnen telkens nat en droog zijn, als ie klapklapklap doet heb je applaus, of waarschijnlijker een fout ontstekingstijdstip. Als je dat niet eerst gechecked hebt, of hebt laten checken, kunnen we je niet zo veel verder helpen. Dat is iets dat eerst uigesloten moet worden.

Ja ik moet eerst echt heeeel zeker weten wat precies de goede volgorde van de bougiekabels is, en dan proberen met GOEDE bougies.

Aangezien het probleem na het vervangen van de verdelerkap , de rotor en de kabels is gekomen, is die oorzaak denk ik het waarschijnlijkst.

Nog even voor de duidelijkheid: De inkeping onder de verdelerkap zit linksboven, dit zou moeten betekenen cilinder 1? De rotor draait met de klok mee dus vanaf daargeteld de 1-3-4-2 volgorde :

2 1

4 3

^ zo zouden ze dan in de verdelerkap moeten zitten?

De foto van de volgorde had ik hier van het forum, ik zal morgen bij mijn

eigen wat foto's maken.

Wat voor een ontsteking zit er bij jou op, elektronische of met contact punten?

Maak er anders even een foto van om hier te plaatsen.

1 ste cilinder boven in zetten

op je krukas poelie ziot merk tekle als goed is

als je voor de auto staat kijk je rechts naas blok dan zit er als je langs de uitlaat hkijkt een gat dan zie je het vlieg wiel

op het vlieg wiel zit een bobbeltje(of putje)

duw de auto naar voren of achter of sleutel op de kruikas dan zet je deze gelijk met de pijl op het blok in het midden van het gat

kijk dan effe of je rotor naar cil 1 wijst doet hij dit :

dan effe kabels op op de goede volgorde zetten

Thanks Ed!

Zie het nu ook in mijn werkplaatshandboek staan hoe ik de ontsteking op tijd kan zetten, vrij eenvoudig lijkt het zo.

Had inderdaad geen rekening gehouden met de stand van de rotor.

Dus wat ik ga doen:

Bak in neutrale stand

Bougies eruit

Auto duwen totdat de merktekens tegenover elkaar staan

Rotor richting de inkeping

Kabels in goede volgorde + nieuwe bougies erin

Zo zou het moeten lukken toch?

Nog iets wat ik in de gaten moet houden oid?

De foto van de volgorde had ik hier van het forum, ik zal morgen bij mijn

eigen wat foto's maken.

Wat voor een ontsteking zit er bij jou op, elektronische of met contact punten?

Maak er anders even een foto van om hier te plaatsen.

Vind het trouwens ook raar dat ik overal zie dat de eerste cilinder bij de verdelerkap rechts onder zit en bij mij rechtsboven (de inkeping)

Thanks Ed!

Zie het nu ook in mijn werkplaatshandboek staan hoe ik de ontsteking op tijd kan zetten, vrij eenvoudig lijkt het zo.

Had inderdaad geen rekening gehouden met de stand van de rotor.

Dus wat ik ga doen:

Bak in neutrale stand

Bougies eruit

Auto duwen totdat de merktekens tegenover elkaar staan

Rotor richting de inkeping

Kabels in goede volgorde + nieuwe bougies erin

Zo zou het moeten lukken toch?

Nog iets wat ik in de gaten moet houden oid?

@joelvereycken wrote:Vind het trouwens ook raar dat ik overal zie dat de eerste cilinder bij de verdelerkap rechts onder zit en bij mij rechtsboven (de inkeping)

Dat zou kunnen betekenen dat je ontsteking anders verdraait zit.

Beter controleer je alles even met behulp van de punten die Eddepet aangaf, en vervolgens ff met een lamp op tijd zetten als ie weer loopt.

Terug
Naar boven