• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

startmotor opel rekord.E1

hallo

mijn startmotor begint wat vaker te weigeren,als ik er op ga tikken dan doet hij het wel weer.

wat is er dan meestal aan de hand ?

is het gemakkelijk zelf te herstellen?

of moet het gewoon naar een reviesie bedrijf ?

als ik weet wat ik moet vervangen dan kan ik dat zelf ook wel denk ik.ben wel redelijk technisch.

sommige hebben het over borstels die dan op zijn,klopt dat

alvast bedankt.

@rekord 2.3diesel wrote:@Boskje wrote:@rinus de boer wrote:Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.

Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden. Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)

9 volt is toch niet standaard bij de diesels.in mijn vraagbaak staat dat het een 12 volt startmotor moet zijn.

Klopt, 12v startmotor met een 9volt anker erin.

deze gaat wat sneller rond - makkelijker aanslaan met een hoger start toerental.

@rekord 2.3diesel wrote:@Boskje wrote:@rinus de boer wrote:Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.

Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden. Denk er wel om dat een diesel een andere startmotor heeft (9 volt)

9 volt is toch niet standaard bij de diesels.in mijn vraagbaak staat dat het een 12 volt startmotor moet zijn.

deze gaat wat sneller rond - makkelijker aanslaan met een hoger start toerental.

@Boskje wrote:@rinus de boer wrote:Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.

@Boskje wrote:@rinus de boer wrote:Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.

@rinus de boer wrote:Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.

@rinus de boer wrote:Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.

Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.

Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.

Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.

Vaak is een hangende bendix het euvel. Kijk maar eens op het Internet, genoeg info over te vinden.

Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker.... Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker.... Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

@flashnr1 wrote:@m400 wrote:Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker.... Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

jazeker vooral bij de wat oudere (versleten) motoortjes :thumb

Ook bij frisse motortjes, die Dieseldingen gaan gewoon slecht aan bij kou.

@flashnr1 wrote:@m400 wrote:Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker.... Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

Ook bij frisse motortjes, die Dieseldingen gaan gewoon slecht aan bij kou.

@m400 wrote:Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker.... Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

@m400 wrote:Er zit een 12V startmotor in met ook een 12V anker.... Vroeger het wel veel gedaan, er een 9volt anker in zetten.

@noci wrote:@rekord 2.3diesel wrote:@Boskje wrote:@rinus de boer wrote:Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.

Dat wist ik niet, die van mij is wel starten lopen :wors

@noci wrote:@rekord 2.3diesel wrote:@Boskje wrote:@rinus de boer wrote:Tijd voor revisie c.q. een andere. Je kunt in principe haast elke startmotor van een 4 cilinder (en zelfs 6 cilinder) CIH gebruiken, mits de bevestigingsgaten maar overeenkomen.

Dat wist ik niet, die van mij is wel starten lopen :wors

klopt maar ik zette ze jaren 80 op de mercedessen met veel kilometers en bij de wat oudere opel diesels wil het ook vaak helpen met kleppen stellen en/of dunnere olie :thumb

Terug
Naar boven