• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

startonderbreker Omega v6

• Topic starter Topic starter gtw
  • Startdatum Startdatum

gtw

Post weleens wat
wie weet waar de startonderbreker van een omega v6 zit ?

ik denk ik de ecu, maar wil dit graag zeker weten

wie o wie:D

De onderbreker zit geïntegreerd in de computer van de motor. het contact element wat om je contactslot zit communiceert via de pulsdraad van de tacho met je computer. Er er zit natuurlijk nog een chip in je sleutel

De onderbreker zit geïntegreerd in de computer van de motor. het contact element wat om je contactslot zit communiceert via de pulsdraad van de tacho met je computer. Er er zit natuurlijk nog een chip in je sleutel

Is dit ook zo bij een Vectra CDX van 1993?

Ik heb namelijk gewoon zo'n onwijs simpele sleutel zonder afstandbediening.

En hij deed het er altijd mee.

Nu start hij wel maar slaat niet aan.

De brandstofpomp gaat niet draaien.

Is dit ook zo bij een Vectra CDX van 1993?

Ik heb namelijk gewoon zo'n onwijs simpele sleutel zonder afstandbediening.

En hij deed het er altijd mee.

Nu start hij wel maar slaat niet aan.

De brandstofpomp gaat niet draaien.

En van de X30XE, zijn daar ook welke die geen startonderbreker hebben, dus welke auto en of welk bouwjaar?

En van de X30XE, zijn daar ook welke die geen startonderbreker hebben, dus welke auto en of welk bouwjaar?

update

Ik heb iemand gevonden die de onderbreker kan verwijderen, 1 ecu laten doen, en suc6, draait nu dus zonder, en kan dus op/in bijna elke omega V6( en misschien ook wel in Calibra, pin bezetting ecu lijkt op het schema gelijk

het is niet voor niets, maar ik kan weer verder

update

Ik heb iemand gevonden die de onderbreker kan verwijderen, 1 ecu laten doen, en suc6, draait nu dus zonder, en kan dus op/in bijna elke omega V6( en misschien ook wel in Calibra, pin bezetting ecu lijkt op het schema gelijk

het is niet voor niets, maar ik kan weer verder

waar, mag ik niet zeggen, koste 125 euro, excl 2x porto, en heb het getest, zonder de ring bij het contactslot (die moet er wel af), loopt het in een omega, waar deze eerder niet in wilde werken, dus suc6 verzekerd,heb vanmorgen deze in mijn commodore aangesloten, en ik heb inmiddels vonk

waar, mag ik niet zeggen, koste 125 euro, excl 2x porto, en heb het getest, zonder de ring bij het contactslot (die moet er wel af), loopt het in een omega, waar deze eerder niet in wilde werken, dus suc6 verzekerd,heb vanmorgen deze in mijn commodore aangesloten, en ik heb inmiddels vonk

als ik meerdere ecu op kan sturen, kunnen de kosten naar beneden, dan kan het voor 100 per stuk, excl porto, maar die kunnen dan ook gedeeld worden

toch een idee, dus bij deze de vraag, wie moet er ook nog 1 vrij laten maken, of heeft een adres waar het nog goedkoper kan, ombouwen kost toch al genoeg

Terug
Naar boven