• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Startprobleem Ascona C 1.8

Paul GSi 16V

Post weinig
Van de week wilde ik m'n Ascona C starten, niks starten:( Ik denk ff een nieuwe startmotor halen en probleem opgelost. Niet dus! Wat is nou het probleem: ik zet de auto op contact, draai de sleutel om, het relais zoemt, startmotor gaat heel langzaam rond en begint erna te klikken, dus niet lopen. Als ik dit te lang doe smelt het omhulsel van mijn koppelingskabel weg. Snap er helemaal niks van! Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn??

Alvast bedankt

Dat is een massa-probleem!!!

De min-pool van je accu loopt naar je carrosserie.

Vanaf je carrosserie loopt weer een massa-kabel naar je motorblok.

Dit is een gevlochten koperen strip. Deze zal wel los zitten of gebroken zijn of slecht contact maken.

De startmotor gaat nu andere wegen zoeken om aan massa te komen. Dat is gevonden in de koppelingskabel. Hier lopt nu 200 ampere doorheen!!! Ja.....die wordt dan wel heel heet.

Dat is een massa-probleem!!!

De min-pool van je accu loopt naar je carrosserie.

Vanaf je carrosserie loopt weer een massa-kabel naar je motorblok.

Dit is een gevlochten koperen strip. Deze zal wel los zitten of gebroken zijn of slecht contact maken.

De startmotor gaat nu andere wegen zoeken om aan massa te komen. Dat is gevonden in de koppelingskabel. Hier lopt nu 200 ampere doorheen!!! Ja.....die wordt dan wel heel heet.

Hey superbedankt!

Het was idd een massaprobleem en ook wat jij zei die gevlochten massastrip was afgebroken. Kan ik weer gassen met mijn ascona en m'n rekord weer wegzetten!

Nogmaals bedankt, groeten Paul.

Hey superbedankt!

Het was idd een massaprobleem en ook wat jij zei die gevlochten massastrip was afgebroken. Kan ik weer gassen met mijn ascona en m'n rekord weer wegzetten!

Nogmaals bedankt, groeten Paul.

Terug
Naar boven