• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Startprobleem astra g bj:2000 x16sz

hallo heren.

ik heb soms het probleem dat de auto niet start..

heb auto uit laten lezen en daar kwam onderspanning naar boven.

heb inmiddels de dynamo vernieuwd gisteravond maar vanochtend deed hij het wederom niet.

dan moet ik de accupool even los halen en dan start hij!!

motorlampje knippert niet als hij faalt.

wie weet wat?!

bedankt

heb al eerder problemen met transponder gehad maar dat lach werkelijk aan dynamo.. die laaide af en toe niet.

daarom heb ik hem vervangen.

het gekke is ook als hij faalt en de sleutel uit het contact is de brandstofpomp hoor lopen en onder de motorkap hoor ik iets zoemen.... alsof de auto helemaal van pad is.

hoop dat iemand kan helpen.

accu is ook nieuw.

heb al eerder problemen met transponder gehad maar dat lach werkelijk aan dynamo.. die laaide af en toe niet.

daarom heb ik hem vervangen.

het gekke is ook als hij faalt en de sleutel uit het contact is de brandstofpomp hoor lopen en onder de motorkap hoor ik iets zoemen.... alsof de auto helemaal van pad is.

hoop dat iemand kan helpen.

accu is ook nieuw.

accu is okee. heb tijdens het probleem gemeten en toen was de boordspanning 12.54 volt om precies te zijn.

die auto lijkt wel helemaal van pad... massaklem even los en hij doet het dan wel weer.. het is ook onregelmatig want de ene keer 4 weken geen last en dan opeens weer 2a3 keer in de week.

je hoort van alles zoemen en olielampje brand flauw terwijl sleutel uit contact is! o ja en me klokje flikkerde een paar keer tijdens probleem.

zonde want auto heeft nog maar 72000 km gelopen en ik wil hem liever nog niet kwijt.

accu is okee. heb tijdens het probleem gemeten en toen was de boordspanning 12.54 volt om precies te zijn.

die auto lijkt wel helemaal van pad... massaklem even los en hij doet het dan wel weer.. het is ook onregelmatig want de ene keer 4 weken geen last en dan opeens weer 2a3 keer in de week.

je hoort van alles zoemen en olielampje brand flauw terwijl sleutel uit contact is! o ja en me klokje flikkerde een paar keer tijdens probleem.

zonde want auto heeft nog maar 72000 km gelopen en ik wil hem liever nog niet kwijt.

Maar onder niet starten verstaan we dus het niet rondgaan van de motor he!

- Startmotor defect,

- Massa slecht zoals Wim zegt,

Maar wat ook regelmatig voorkomt bij een G is dat de pluspool die op de dikke kabel gekrompen zit overgangsweerstand krijgt.

Dus voel eens aan die pool of die misschien warm wordt.

Maar onder niet starten verstaan we dus het niet rondgaan van de motor he!

- Startmotor defect,

- Massa slecht zoals Wim zegt,

Maar wat ook regelmatig voorkomt bij een G is dat de pluspool die op de dikke kabel gekrompen zit overgangsweerstand krijgt.

Dus voel eens aan die pool of die misschien warm wordt.

ik zal eens voelen aan die plus pool maar heb het visueel gecontr en het zag er goed uit. geen corrosie etc .

ga ik eens doen om een massakabel buitenom te leggen naar de motor.

zat er ook aan te denken aan een massaprobleem.

je hoort het nog.

badankt, groetjes

Terug
Naar boven