• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

startprobleem na botsing

goeiedag,

ik ben gister met mijn manta op een rotonde in slip geraakt en ben zo een giepe greppel in geleden, motor sloeg gelijk uit en als ik hem nu probeer te starten hoor je een harde tik maar verder gebeurt er niks, ik heb al even wat tikjes tegen de startmotor gegeven maar heeft nog niet geholpen.

het blok kan ik nog wel draaien als ik aan de fentilator draai voor op het blok.

zit een 1900 blok in ter info

plaats nog wel foto van schade.

wat kan ik proberen?

mvg ian

kijk eens links van je motor bij de uitlaat,daar zit je massa strip is die niet door gebroken

wand dan doet hij ook niets meer

als je hem op contact zet branden dan je lampjes nog wel

owke heb startmotor eraf gehaald en aangesloten en hem geprobeert te starten, het tandwiel in de startmotor gaat wel naar buiten maar gaat niet draaien.

iemand enig ide? of ergens heen brengen die hem kunnen reviceren?

heb eve het één en ander geprobeerd, eve om de rele heen stroom op motor gezet ne die draiade wel, relais klikt ook wel het tandwiel naar voren, maar zet dus de stroom niet door op de motor, eve andere relais erop

domme toeval, zo net na die botsing. lijkt me niet dat het er echt verband mee kan hebben.. maar je weet nooit!

klinkt inderdaad als het relais, inschakelspoel werkt niet helemaal meer naar behoren nu heb ik het idee...

relais moet het wel zijn, en maby de accu, kan het zijn dat hij het niet doet omdat de accu niet genoeg spanning kan leveren?

als ik hem op contact zet valt voltage terug naar 9.5 tussen de relais en startmotor, hij schuift hem wel gewoon uit maar laat de motor niet draaien, terwijl hij wel draait als ik hem rechtstreeks op de accu aansluit.

accu was ook al aan vervanging toe, dus kan het zijn dat de releais gewoon niet genoeg power door kan geven om startmotor te laten draaien?

origineel gepost door mantadevil

kijk eens links van je motor bij de uitlaat,daar zit je massa strip is die niet door gebroken

jozef op een aatje zitten geen massa strips gaat rechtstreeks een kabel van de accu naar de moter

waarschijnlijk is de startmoter overleden door de klap

trouwens heb nog wel start moter liggen voor als je een andere moet en als je accu ook niet best was zou ik die ook effe vervangen er is hier een goedkope automaterialen zaak scheelt je gauw een paar tientjes :wors

Originally posted by Kermitkiller

jozef op een aatje zitten geen massa strips gaat rechtstreeks een kabel van de accu naar de moter

weten we dat ook weer :jerry

maar er staat nergens dat het om een a manta ging;)

Originally posted by Kermitkiller

weten we dat ook weer :jerry

maar er staat nergens dat het om een a manta ging;)

wist ik toevallig maar je hebt gelijk stond er niet bij :P

oja nog vraagje, hoeveel kost setje chromen ronde spiegeltjes meestal?

1 is bij ongeluk overleden en andere liep me moeder tegenaan:S glas eruit

of is het spiegelglas wel ergens op maat te maken?

alles is gemonteerd:D morgen gaat hij voor apk

moet de bezine tank eronder zitten als hij voor ap kgaat want die heb ik er nu onderweg aangezien ik tog wel op gas door kan rijden.

Terug
Naar boven