• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Startprobleem na lang rijden

manta-gsi

Post weinig
Ik heb helaas problemen met mijn manta GSI.

Na een lange rit +- 200 km wilde ik iemand thuis afzetten en tot mijn grote schrik startte

de auto daarna niet meer. Je hoorde alleen licht gezoem en de klik van de startmotor.

Nu heb ik daarna nog meerdere keren dit gehad na een lange rit dat hij niet weer direct wilde

starten. Ook gebeurde dit na een hoop korte ritten bijvoorbeeld als je dingen aan het ophalen

bent op het industrieterrein.

Nu ben ik erachter dat als je hem na een lange rit wil starten de volt meter iets achter blijft op

het dashboard. Daarnaast hoor je de startmotor heel moeizaam omslaan maar dat hij het niet

haalt.

Het gekke is dat als je een kwartier wacht de auto wel altijd start en na bijvoorbeeld 1 dag stil

staan gewoon meerdere keren achterelkaar start. De spanning van de dynamo is 14,2 volt bij

draaiende motor en de accu heb ik vervangen omdat ik in eerste dacht dat het daar aan lag.

Heeft iemand een idee of bijvoorbeeld de startmotor dit probleem kan veroorzaken? Weten jullie

dan ook wat er mogelijk aan de hand is?

p.s.

Mogelijke externe factoren: het hetere weer en het aansluiten van andere speakers op de radio

Terug
Naar boven