• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Startproblemen Manta B cc 2.0 GTE

Nou, andere LMM aangesloten. Nog steeds hetzelfde probleem. Als ik de LMM loskoppel draait de motor, zodra ik de LMM aansluit stopt hij er weer mee.

Wie o wie heeft een idee/suggestie?

Heb hier geen autokrik voorhanden (Terschelling), nogal storend om op deze manier te moeten klussen.. Ik ga proberen morgen een autokrik te regelen ergens en anders zal de auto met de ambu naar huis moeten waar ik wel materiaal heb.

klinkt misschien stom maar ik kan me nu herrinneren dat ik ooit ook is zon probleem heb gehad met mijn CC en dat was toen de zekering van de brandstofpomp, kijk deze is na of doe er een nieuwe in.

IMG_0741.jpg

vanuit je zekeringskast kan je ook je pomp aansturen, dan kan je evt een brandstofrelais

overbruggen.

Heb je die luchtmassameters wel doorgemeten?

Moet 50ohm zijn tussen pen 6 en 7 als ik me niet vergis.

De weerstand is bij de ene 3 ohm en bij de andere 4 ohm. Zou deze dan toch stuk zijn?

Misschien is er iemand die de tijd vind om per ongeluk even de multimeter op zijn/haar LMM te zetten? :angel

Alle kabels van en naar m'n brandstofpomp zijn blauw. Er komt ook een kabel direct van de accu naar het brandstofrelais op het linkerspatbord. Welke?

Wat betreft de zekeringen, volgens mij heb ik een andere zekeringenkast (in ieder geval 11 zekeringen ipv 12). Over welke zekeringen heb je het? Hier zijn het de Heizscheibe (achteruitverwarming?) en het lampje in de kofferbak/radio.

Hij geeft een beetje pulserend brandstof, de pomp draait dus wel. Apart dat het geen vaste straal brandstof is, maar het moet sowieso voldoende zijn om te lopen.

Pulserende brandstof toevoer??

Dat is niet goed.

Bij je benzinepomp zitten 3 "potjes".

1 is een grof (haaks) filter (zwart)

1 is een puls-demper (metaal met een schroefje)

1 is een fijnfilter. (metaalkleurig)

Waarschijnlijk moet je hier je probleem zoeken.

Tank leeghalen (je kunt "hevelen" in een jerrycan, zodat je de brandstof weer kunt gebruiken).

Het laatste restje (ongeveer 2 liter) aftappen door de 12mm slang van het eerste filter af te trekken. Nu zal eventuele vervuiling vanuit de tank wel meespoelen naar buiten.

Als het even kan, alles vervangen (behalve de pomp, als deze genoeg opbrengst en druk geeft).

De pomp niet droog laten draaien!!

Heb je je brandstofdruk al gemeten?

Bij Gamma of Karwei kun je voor een paar euro zorgen dat je je brandstofdruk kunt meten:

IMG_4366.jpg

IMG_4391.jpg

@postbusmanta: Helemaal niet lastig te maken, wel heel erg gemakkelijk om te gebruiken. Ga ik fixen, weer een tool erbij ;)

Verder: Het probleem is opgelost! Door meerdere factoren te lage brandstofdruk. Wat nieuwe slangen en filter. Er was dus helemaal geen probleem met de LMM! Auto heeft nu een mooie constante brandstoftoevoer. Auto rijdt weer geweldig.

Bedankt weer allemaal ;)

Terug
Naar boven