• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

station v6

Geloof me Opel is niet zo consequent met dingen als er een model wisseling aan zit te komen. :swear

Heb daar met mijn Corsa B uit 1996, wat echt zo'n typisch tussenmodel is, al wat dingen mee meegemaakt. :thumbdown

Die V6 zal je ff naar moeten kijken, tekst klopt niet bij de auto (angel eyes?) Ziet er wel heel knap uit.

De 2 liter is zeker geen slechte keuze rij daar ook mee en is vlot genoeg! Snelweg rijden zal de 6 pitter iets rustiger lopen en ook zuiniger, stad alleen is het schrikken met je verbruik, blijft een tank.

Beide zien er netjes uit, gaat dan eerder om jezelf. Je zegt als start in je topic t liefst een B2 te willen, dit is zeker een mooie.

Gewoon voor beide een afspraak maken, plaatjes zeggen niets :thumb

Succes and greetz Emiel

Die V6 zal je ff naar moeten kijken, tekst klopt niet bij de auto (angel eyes?) Ziet er wel heel knap uit.

De 2 liter is zeker geen slechte keuze rij daar ook mee en is vlot genoeg! Snelweg rijden zal de 6 pitter iets rustiger lopen en ook zuiniger, stad alleen is het schrikken met je verbruik, blijft een tank.

Beide zien er netjes uit, gaat dan eerder om jezelf. Je zegt als start in je topic t liefst een B2 te willen, dit is zeker een mooie.

Gewoon voor beide een afspraak maken, plaatjes zeggen niets :thumb

Succes and greetz Emiel

De V6 is wel de Motor met de Minste problemen, de automaat hoef je je meestal ook geen zorgen over te maken.

punten V6 algemeen:

- Olielekkages van niet ernstiger aard

- Beetje tikkend / nagelend geluid bij koude motor.

Verbruik V6:

- de V6 doet qua verbruik niet onder van de 2.0 16V, kan op sommige vlakken zelfs zuiniger zijn...

@ c-dett16v:

de prijs doet mij wel vermoeden dat er toch iets aan de hand kan zijn.....

Ik heb onlangs een Vectra-B2 2.5 V6 Caravan CDX (handbak) uit 1999 met Creme Leder gekocht in vrij Bijzondere groene kleur voor €1950,-

enige is dat ie wat kleine dingetjes heeft, maar de motor is goed onderhouden (oliedop eraf draaien en gewoon Schoon van binnen die motor), Deze motor draait geweldig, ondanks de 234.000km op de klok), deze auto kan je hier zien:

viewtopic.php?f=6&t=165561

Plus Punten van mijn auto waren:

- Kleur

- Oriignele CCRT700 Radio + wisselaar aanwezig

- Originele wielen aanwezig

- Leder vrij netjes

- Stalen bagagerek aanwezig

- Boardgereedschap compleet en nooit gebruikt

- Motor in zeer goede staat van onderhoud

- Geen trekhaak aanwezig / nooit gemonteerd geweest (nu wel overigens)

- Geinig CCRT radio display / Board computerscherm

Min punten van mijn auto:

- Paar plekjes op de Carroserie die aandacht vragen

- Stabirubbers versleten achter

- Schokbrekers versleten achter

- Airco lekt iets, werkt nog steeds overigens

- Motor niet geheel lekvrij, maar geen olie op de grond na een nacht staan, kan ie oud mee worden

Dus het kan wel voor een redelijke prijs

De V6 uit je link:

Auto ziet er netjes uit.

Ik merk wel wat op op de foto's

- Sigaretten aansteker, contactdoosje ontbreekt

- Zit een gaatje in het enige loze knopje

- Originele Wielen ontbreken, zitten Astra-G sport Velgen op

- Originele CCRT700 radio niet aanwezig (CCRT display zit wel in de auto)

- Wel een mooie kleur opzich

De 2.0 uit je link:

- Ziet er zo ook netjes uit, (ik heb zelf alleen helemaal niks met dat Zilvergrijs.. Bij ons heet dat een Leasekleur :vertag )

- Gewicht onder de 1350kg

- voor een Sport Goed uitgerust

Ja mijn Hart zegt altijd een V6, maar je kan het beste een aantal exemplaren gaan bekijken.

Ik heb er ook een aantal bekeken voordat ik de Lichtgroene kocht, ik kan je melden, De meeste waren om te HUILEN!! en dan voor meer als ik de mijne gekocht heb..

Willem

De V6 is wel de Motor met de Minste problemen, de automaat hoef je je meestal ook geen zorgen over te maken.

punten V6 algemeen:

- Olielekkages van niet ernstiger aard

- Beetje tikkend / nagelend geluid bij koude motor.

Verbruik V6:

- de V6 doet qua verbruik niet onder van de 2.0 16V, kan op sommige vlakken zelfs zuiniger zijn...

@ c-dett16v:

de prijs doet mij wel vermoeden dat er toch iets aan de hand kan zijn.....

Ik heb onlangs een Vectra-B2 2.5 V6 Caravan CDX (handbak) uit 1999 met Creme Leder gekocht in vrij Bijzondere groene kleur voor €1950,-

enige is dat ie wat kleine dingetjes heeft, maar de motor is goed onderhouden (oliedop eraf draaien en gewoon Schoon van binnen die motor), Deze motor draait geweldig, ondanks de 234.000km op de klok), deze auto kan je hier zien:

viewtopic.php?f=6&t=165561

Plus Punten van mijn auto waren:

- Kleur

- Oriignele CCRT700 Radio + wisselaar aanwezig

- Originele wielen aanwezig

- Leder vrij netjes

- Stalen bagagerek aanwezig

- Boardgereedschap compleet en nooit gebruikt

- Motor in zeer goede staat van onderhoud

- Geen trekhaak aanwezig / nooit gemonteerd geweest (nu wel overigens)

- Geinig CCRT radio display / Board computerscherm

Min punten van mijn auto:

- Paar plekjes op de Carroserie die aandacht vragen

- Stabirubbers versleten achter

- Schokbrekers versleten achter

- Airco lekt iets, werkt nog steeds overigens

- Motor niet geheel lekvrij, maar geen olie op de grond na een nacht staan, kan ie oud mee worden

Dus het kan wel voor een redelijke prijs

De V6 uit je link:

Auto ziet er netjes uit.

Ik merk wel wat op op de foto's

- Sigaretten aansteker, contactdoosje ontbreekt

- Zit een gaatje in het enige loze knopje

- Originele Wielen ontbreken, zitten Astra-G sport Velgen op

- Originele CCRT700 radio niet aanwezig (CCRT display zit wel in de auto)

- Wel een mooie kleur opzich

De 2.0 uit je link:

- Ziet er zo ook netjes uit, (ik heb zelf alleen helemaal niks met dat Zilvergrijs.. Bij ons heet dat een Leasekleur :vertag )

- Gewicht onder de 1350kg

- voor een Sport Goed uitgerust

Ja mijn Hart zegt altijd een V6, maar je kan het beste een aantal exemplaren gaan bekijken.

Ik heb er ook een aantal bekeken voordat ik de Lichtgroene kocht, ik kan je melden, De meeste waren om te HUILEN!! en dan voor meer als ik de mijne gekocht heb..

Willem

dank voor je post wim!

ik ben zelf ook geneigd naar de v6 gewoon voor het vermogen.

er wordt toch weinig mee gereden.

wat betreft de kleur.

ik vindt deze kleur erg mooi, mooier dan de blauwe, maar alleen als alle delen meegespoten zijn.

dus met zwarte handgrepen had het al niet doorgegaan.

hij heeft ook iets minder km, maar daar lig ik eigenlijk niet wakker van.

wat jammer is aan de 2.0 is dat er geen leer in zit.

automaat is voor mij een must.

ik ga de auto namelijk wel regelmatig gebruiken op de trailerhelling(boot).

het is dus redelijk om het even.....

de blauwe kleur hoeft van mij persoonlijk niet echt.

het stuur uit de blauwe vindt ik wel mooier, is zo'n stuur makkelijk in die grijze te plaatsen?

dank voor je post wim!

ik ben zelf ook geneigd naar de v6 gewoon voor het vermogen.

er wordt toch weinig mee gereden.

wat betreft de kleur.

ik vindt deze kleur erg mooi, mooier dan de blauwe, maar alleen als alle delen meegespoten zijn.

dus met zwarte handgrepen had het al niet doorgegaan.

hij heeft ook iets minder km, maar daar lig ik eigenlijk niet wakker van.

wat jammer is aan de 2.0 is dat er geen leer in zit.

automaat is voor mij een must.

ik ga de auto namelijk wel regelmatig gebruiken op de trailerhelling(boot).

het is dus redelijk om het even.....

de blauwe kleur hoeft van mij persoonlijk niet echt.

het stuur uit de blauwe vindt ik wel mooier, is zo'n stuur makkelijk in die grijze te plaatsen?

Hoi hoi,

nu heb ik geen station en geen b2 in de bonus. Maar wel een b1.

http://www.autowereld.nl/opel/vectra/2.5i-v6-cdx-3295673/details.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijs is hoog. I Know, er is veel vervangen de laatste tijd, maar ik sta zeker open voor het gesprek.

De foto's zijn representatief. KM stand nu: 212300. Zover ik weet, alles functioneerd (heb alarm niet getest, zou het ook niet kunnen doen). Storing in ECC: de zonnesensor geeft een te hoge spanning.

Heb Wim ook nog wel eens gecontact met wat vragen, heeft verder niets met de auto van doen overigens. :-)

Groet,

Erwin

Hoi hoi,

http://www.autowereld.nl/opel/vectra/2.5i-v6-cdx-3295673/details.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Prijs is hoog. I Know, er is veel vervangen de laatste tijd, maar ik sta zeker open voor het gesprek.

De foto's zijn representatief. KM stand nu: 212300. Zover ik weet, alles functioneerd (heb alarm niet getest, zou het ook niet kunnen doen). Storing in ECC: de zonnesensor geeft een te hoge spanning.

Heb Wim ook nog wel eens gecontact met wat vragen, heeft verder niets met de auto van doen overigens. :-)

Groet,

Erwin

@ekempkes wrote:Hoi hoi,

Groet,

Erwin

Prijs is inderdaad aan de flinke kant, zo ook het kenteken gewicht..

- zie toch wel een plek bij de slotvanger achter en op de linker deur.

- ECC werkt niet goed

-- Alarm testen:

- Raam open, deuren op Safe lock (alarm), wachter tot lampje langzaam knippert, hand naar binnen steken

- Achter deur los laten zodat wel het binnenlampje uit is, Deuren op Safelock, wachter tot lampje langzaam knippert

Willem

@ekempkes wrote:Hoi hoi,

Groet,

Erwin

Prijs is inderdaad aan de flinke kant, zo ook het kenteken gewicht..

- zie toch wel een plek bij de slotvanger achter en op de linker deur.

- ECC werkt niet goed

-- Alarm testen:

- Raam open, deuren op Safe lock (alarm), wachter tot lampje langzaam knippert, hand naar binnen steken

- Achter deur los laten zodat wel het binnenlampje uit is, Deuren op Safelock, wachter tot lampje langzaam knippert

Willem

Hoi Willem,

thnx voor de tip. Gaan we even proberen.

Wat betreft je opmerkingen; ik heb niets te verbergen, daarom staan ze ook op de foto's. :-).

Sinds april hebben we een B2 caravan 2.0 dti. Die wordt gebruikt voor de paardentrailer, iets waarvoor we deze haden gekocht, maar ons paard is niet makkelijk te laden. Dus als ik 2x met de trailer gereden heb de afgelopen 2 jaar is het veel

Ik zal niet ontkennen, het is een gebruikte, maar fijne auto die mij dagelijks op en neer brengt naar kantoor. Hij moet minimaal de reparaties opbrengen die we recent gehad hebben. o.a.

- veerpoot lagers voorzijde

- stabilisator stangen voorzijde

- kachelmotor

- Schijven + blokken voorzijde

- Flexstuk uitlaat

- draagarm rubbers achter

En niet geschoten, altijd mis. Ja toch? Of ik rijd 'm op, of ik raak 'm kwijt aan iemand ie er minimaal net zo veel plezier aan gaat beleven.

Terug
Naar boven