• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stationair Astra G 1999

Ik had de auto aan de computer gehangen en voor het schoonmaken schommelde het tussen 620 en 780,

nu beetje rond de 720 constant maar schommelt nog wel heel iets maar dat hou je denk ik toch met een 4cylinder met ketting....

Eerst was het bij een start ook erg laag nu loopt ie bij koude motor ook veel beter.

Zit dat luchtslangetje nog wel goed aan je gasklep? ik heb de inlaat buis ook gelijk ff schoongemaakt.

heb daar ook last van gehad, bij mij was het de EGR die bleef haken, deze is toen schoongemaakt met remreiniger, maar hij begint nu weer een beetje zo te doen dat de toerenblijven haken tussen de 1000 en 1500 laat er binnenkort bij de grote beurt een nieuwe opzetten.

Bedankt voor je info Bas. :thumbup

Ik hoef me iig niet zo druk te maken,want de motor moet dus normaal rond de 700rpm stationair lopen.

Bij mijn motor schommeld de naald ook rond 650-700 dus dat valt mee.

Al zou ik m toch liever op 700rpm willen hebben maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar zou moeten krijgen.

Ik weet wel dat als ik m in 1e versneling laat rollen zonder gas te geven de motor wel 700rpm loopt.

Dus de regelklep die extra lucht toevoegd om te voorkomen dat de motor afslaat werkt.

Is dit de EGR klep die dit regeld of komt dit ergens anders vandaan?

Misschien dat deze klep het stationair ook afregeld en dit dus niet genoeg lucht door kan laten vanwege enige verstopping?

origineel gepost door bjornspiering

heb daar ook last van gehad, bij mij was het de EGR die bleef haken, deze is toen schoongemaakt met remreiniger, maar hij begint nu weer een beetje zo te doen dat de toerenblijven haken tussen de 1000 en 1500 laat er binnenkort bij de grote beurt een nieuwe opzetten.

Afdoppen is ook een optie.

Terug
Naar boven