• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

stationair toerental verstellen

Mathijsv

Post weinig
hoi,

ik had een vraag over hoe ik mijn stationair toerental iets hoger kon zetten. ik heb nu iets sportievere nokkies en grotere injectoren. aleen schommelt hij nogal in toeren stationair. zo erg dat mijn xenon elke x opnieuw moet ontsteken...

dus hoe kan ik hem iets hoger stationair zetten?

gr

mathijs

Hoi,

Je kunt een boutje in je stionaireregelaar boren, zodat hij

iets verder open staat dan normaal. Je kunt hem dan doormiddel van iets verder erin draaien meer toerental geven of iets minder.

Het mooiste is dat je je chip laat bijprogrammeren.

Dat schommelen komt natuurlijk door je klepoverlap

maar door de chip goed te programmeren kun je hem

een heel eind goed krijgen.

Groet,

Rudy

nooit in de stappenmotor boren, er zit een drupje lijm op, daaronder zit de stelschroef die fabrieks af verzegeld is met dat drupje lijm, die stelschroef draai je eruit en dan kun je er zo een langere indraaien.

bij de gasklep zou je ook kunnen stellen.

maar idd de octaanstekker scheelt ook een paar toeren en altijd net genoeg voor een mooie strakke loop.

groeten

naja, hij schommelt nog wel wat. maar dat is te weiten aan de nokkies:thumbup loopt gewoon 800 a 900 tpm. dus wel goed zo:thumbup

Gewoon een SEH met gesplitste motor en ontstekings comp zoeken Mathijs, die heeft een stelschroef op het inlaat.

maar rijdt het een beetje??

Willem

De mijne is helemaal standaard maar staat ook vrij laag.

hij probeert af en toe 600 toeren te lopen en dan staat de hele auto te schudden.

Kan dat dan ook zo'n octaanstekker zijn? Wat is dat eigenlijks?

Lennart

Hoi

Heeft iemand misschien een fotootje van een octaan stekker aangezien de mijne ook echt laag in zijn toeren draait.

:wors

Hallo,

Waar kan ik zo'n andere stekker vandaan halen?

Ik heb de mijne nu omgedraaid en het is al beter maar ik gooi er altijd 98 in en geen 95 zoals op de stekker staat.

Groetjes Lennart

stationair regelaar moet je niet aan zitten. Gewoon gasklep-potmeter iets verdraaien, door de 2 stelschroefjes los te halen, kan je het toerental iets omhoog mee zetten;) Je moet wel 2 klikjes blijven horen met los en dichtgaan.

ja en dan denkt je ecu dat je gasklep geopend wordt en loopt ie niet meer in nullast aap , die potmeter heeft 1 stand en das zoals hij fabrieksaf afgeregeld is.

stappenmotor verstelbaar maken is de manier die het minst invloed heeft op de motorloop en regeling omdat hij simpel weg geen signaal AF geeft maar GESTUURD wordt.

groeten

das nu eenmaal het enige wat je kan verbouwen aan het ding he slimmerik, je probeert gewoon onder je domme gelul uit te kruipen.

groeten

origineel gepost door sw16v

haha laat m maar lullen hans. jij en ik weten wel beter....

potmeter kan je niet draaien (zolang je hem niet bewerkt) en schakelaar kan je wel stellen maar is maar 2 standen stationair of vollast... kan je verder nix aan doen zoals jij bedoelt bbg hij meet dan nix wat je stationair toerental kan versteld.

rij al een halfjaar met bewerkte stappenmotor en werkt perfect!

Ik zou graag willen weten hoe je een stappenmotor kan bewerken. hoe gaat dit in zijn werk dan?:hmmz

origineel gepost door seh power

nooit in de stappenmotor boren, er zit een drupje lijm op, daaronder zit de stelschroef die fabrieks af verzegeld is met dat drupje lijm, die stelschroef draai je eruit en dan kun je er zo een langere indraaien.

bij de gasklep zou je ook kunnen stellen.

maar idd de octaanstekker scheelt ook een paar toeren en altijd net genoeg voor een mooie strakke loop.

groeten

Als je niet kunt programmeren dan is dit de beste manier.

Dit deed ik zelf ook zo voordat ik kon chippen.

uhm, je kunt wel degelijk met behulp en behoudende werking van je gasklep sensor je toerental verhogen..

er zit een stelschroef op je gasmechanisme, deze draai je ietsje hoger.

dan stel je de sensor even opnieuw af, zodat ie net klikt als je een beetje gas geeft.

zelf ook zo al meerdere malen gedaan, werkt gewoon goed

Terug
Naar boven