• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stationtopic Astra

origineel gepost door Klanderman

@predator

Super wagen man!! echt mooi:thumbup

Ik heb nog een vraagje over je wielen. Dit zijn de Evolution s038 wielen of niet? Weet je toevallig of dit de kleur gunmetal of hypersilver is? Ik zoek namelijk ook zo'n model wielen als vervanging van mijn BBS'jes. Ik twijfel tussen tussen de Evolution's en de Dotz Mugello's. Alleen ik kan nergens echt goed vinden wat nu echt het kleurverschil is tussen de hypersilver's en de kleur gunmetal.

Chiel

Het zijn inderdaad de evolution S038 hypersilver.

18inch 8J en etwaarde van 38.

Dit is gunmetal:

evolution%20so75.JPG

Dit is hypersilver:

S038hs.jpg

Het verschil wat ik zie is dat gunmetal de binnenkant grijs is en niet silver maar is lastig te zien op de foto vind ik.

Ik vind de hypersilver kleur ook mooier. Bij gunmetal vind ik het contrast tussen de grijze spaken en de chromen rand niet zo mooi. Ik had ook al wat foto's gevonden van de verschillen maar het is inderdaad erg moeilijk om het verschil te zien. Jou foto's zijn wel de duidelijkste die ik gezien heb. Kunnen die 18 inch wielen zo zonder aanpassingen erop? Wat is je bandenmaat dan; 225 40 R18? Weet je ook of er een blanke laklaag over die chromen velg rand zit? of is dit geen chroom?:hmmz (dit in verband met poetsen en gebruik van velgenreiniger) Ik denk nu dat ik ook voor de wielen van jou ga. Ik vind ze eigenlijk net zo mooi als de Dotz Mugello ( ze zijn nog een stuk goedkoper ook) en nu ik ze op je auto zie zitten zie ik dat ze gewoon erg mooi staan onder een astra:wub

er zit een blanke laag over de gepolijste rand.

En de bandenmaat is 215-35-18 dat is mij aangeraden anders gaan/kunnen ze aanlopen namelijk.

Ik heb een offerte gehad voor 4 van deze velgen voor 660 euro zonder bandjes uiteraard.

maar levertijd was wel 6 week.

als je wilt kan ik het nog ff voor je opzoeken waar het was.

Oh ik dacht altijd dat 225-40-18 ook wel kon maar dat is dus niet het geval. Ik heb nu 215-45-17 en nog ruimte genoeg over qua hoogte maar breedte zou ik het niet weten maar dat zoek ik nog wel eens uit. Wel een mooi prijsje trouwens voor jou wielen:thumbup Waarschijnlijk bestel ik de wielen via het autobedrijf waar ik op zaterdag werk maar je mag wel zeggen waar jij ze vandaan hebt, wie weet is het een stuk goedkoper dan via mijn werk.

Deze heb ik net gekocht een 2.2 uit 11-2002

Zal zodra ik er verder mee ben betere foto's maken.

astra2-1.jpg

astra3.jpg

Ja zeker ik geloof alle optie's het is een 2.2 uit 11de maand 2002 .

Inmiddels is hij verlaagt rijdt een stuk beter:thumbup

En een andere gril

astral.jpg

Ja dat is ook een mooie gril. Deze is van lexmaul, sinds gister ook een complete lexmaul uitlaat eronder:thumbup

Nu nog andere velgen:hmmz

Goed bezig. Al enig idee wat voor een maat wielen het gaan worden?

Zag dat je de Manta te koop hebt staan. Moet ie plaats maken voor de Astra?

origineel gepost door manta_dennis[/i]

*Goed bezig. Al enig idee wat voor een maat wielen het gaan worden?

Ik denk 17" maar weet nog niet wat voor wielen.

*Zag dat je de Manta te koop hebt staan. Moet ie plaats maken voor de Astra?

Nee maakt geen plaats voor de manta maar ben met een race team bezig en ik gebruik hem nooit meer en dat is ook zonde.

Terug
Naar boven