• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Stationtopic Astra

Klopt, de verf is al in huis. :D Wielen zijn nu dik 5 jaar oud, één klein krasje verder niets. Banden zit nog een dikke 5 of 6mm op. Dus die kunnen nog wel een paar zomers mee onder de cabrio. ;)

origineel gepost door KadetDdie velgjes heb ik ook nog liggen....moeten alleen nog opgeknapt worden..

ben benieuwd hoe het staat onder een station

Bij deze dan nog wat foto's van onze Astra. Ik heb net angel eyes gemonteerd (zwarte), nog geen verlichting erin (da's nog onderweg, H1 / 4300K xenon, met een klein beetje geluk). Compleet geleverd met een kabelboom voor relais-aansluiting op de accu, dus ik ben benieuwd hoeveel meer licht dit gaat opbrengen.

astra1.jpg

astra2.jpg

astra3.jpg

astra4.jpg

astra5.jpg

astra6.jpg

astra7.jpg

astra8.jpg

Gekocht via Diederichts; IIRC zijn 't Depo's. Lichtsterkte weet ik nog niet (zitten nog geen lampen in), pasvorm is m.i. goed genoeg gezien 't geld.

Ze zitten er netjes in iig. :thumbup Twijfel ook over angel eyes aangezien xenon mij wel wat lijkt ivm beter zicht in het donker. Xenon in originele koplampen verblind je alleen maar andere weggebruikers dan is angel eyes wel een must, dus ben me er wat in aan het verdiepen.

Precies de reden waarom ik ze heb gekocht voor m'n moeder. Ik heb er een set 4300K lampen bij besteld (moeten nog geleverd worden, hopelijk zijn ze op voorraad); dat geeft het meeste licht en is (gelukkig) niet voorzien van die irritante (goedkoop ogende) blauwe gloed. In de Audi's had ik uit noodzaak altijd 6000K, en vond dat altijd net wat te blauw..

Ik heb €79 betaald voor de achterlichten (spijt, nauwelijks verschil, en lijken geenszins op de productfoto die in de catalogus stond) en €129 voor de koplampen. Daarbij zat dus inbegrepen een relais-kabelset, wat ik niet had verwacht!

Die kabelset dient om de originele bekabeling te vervangen, zodat de stroom voor de lampen niet via dunne draadjes via het slot etc. gaat, maar via een dikke kabel, direct op de accu (foto's volgen), die middels een relais worden ingeschakeld (die schakelt weer met de originele bekabeling; er wordt dus ook niets geknipt in de originele kabels.

Wel twijfel ik erover om de angel eyes uit te zetten, en een 5W lampje in de mistlichten te boren of zo, en die als standlicht te gebruiken. Ik vind de angels wat sjonnie-achtig ogen, maar da's iets dat we mettertijd maar gaan bekijken.

origineel gepost door sjaak trekhaak

origineel gepost door Spijkcity

DSCF1549.jpg

wat is dat voor voorbumer ? hijs wel supper gaaf !:o lijkt bijna ori aleen dan iets beter :P

Dat is een orginele irmscher bumper :wub

mvg Paul

k171hw.jpg

4i0tp2.jpg

sqo009.jpg

309hszs.jpg

Deze strakke Astra F heb ik al 8 jaar met 165.000 km pas op de teller.

Motor is 1.6 8V

Bandenmaat 215/40/17 en 7 1/2J Ronal velgen met Remus uitlaat.

Niks nog geen roest, misschien was dit gewoon een goed bw.jaar juli 1996

mooie bak hoor :thumbup:thumbup

ik zou m iets verlagen, ik heb zelf 30 mm gedaan, mooi resultaat en gewoon goed te gebruiken voor dagelijks zeg maar king:

suc6

Gr Vinc

Die -F hierboven ziet er strak uit hoor! Mijn complimenten.

Met de uitgevoerde aanpassingen is het echt geen saaie auto meer. Vind hem errug mooi!

En, de 1.6 8V is misschien niet snel. Maar wel goedkoop in de omgang, daarnaast ook best sterk en bovenal betrouwbaar!

@Har Astra

Leuk hoe bij jou wordt aangegeven wanneer je Distri-riem vervangen is.

Lijkt wel alsof we dezelfde monteur hebben. Die van mij doet dat ook op dezelfde plaats met dezelfde pen! Hahaha!

Verder wel een strakke auto hoor!

Terug
Naar boven